-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
4Motion til VW-Nytte
Volkswagens nyttekjøretøyer - Transporter, Caravelle, California og Multivan - kan nå fås med 4Motion firehjulstrekk.
4Motion i T5-generasjonen er basert på en elektronisk styrt Haldex-kobling som fordeler motorkraften mellom for- og bakhjulene. Systemet gjør at bilen primært er forhjulsdrevet. Ved det minste tegn på dårlig veigrep, kobles bakhjulene inn.
Dette systemet er siste generasjon firehjulstrekk fra Volkswagen og er fra før å finne i Passat og fra i høst i Volkswagen Golf.
For bedre fremkommelighet er EDS - elektronisk differensialbrems standard på forakselen og mekanisk differensialsperre tilgjengelig ekstrautstyr for bakakselen.
Utvekslingen på gearkassen er også tilpasset firehjulsdrift bruk. Bilene med 4Motion har lavere utveksling på revers, 1., 2. og 3. gear med henholdsvis 10 %, 10 %, 8 % og 8 %. Dette skal gjøre kjøringen lettere i bratte stigninger, på ekstremt dårlig vei eller dersom man trekker tunge tilhengere.
Vogntogvekten for bil med 4Motion er økt fra 5,2 til 5,3 tonn og tilhengervekten er 2.500 kg. Dette skal gi en fleksibel og sterk arbeidshest som samtidig byr på høy kjørekomfort.
4Motion er tilgjengelig sammen med motorene 2,5 TDI 130hk/340 Nm og 2,5 TDI 174 hk/400Nm. 2,5 TDI 130 hk og 174 hk er de kraftigste motorene i kombinasjon med firehjulsdrift i denne klassen, i følge Volkswagen.
Det er forventet at 4Motion vil være et meget viktig bidrag for å konkurere mot Toyota HiAce på den norske salgsstatistikken. YrkesBil vil komme med en prøvekjøring i en av de kommende utgavene.