-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Nytt fra Continental
I forbindelse med Continental Nordic Truck Event på Våler-banen nylig, lansert den velkjente dekkprodusenten to spennende produkter. Det er snakk om vinterdekk for tilhengermontasje, og en serie vinterdekk med lav profil. Begge bør være interessante for norske transportører.

- Vi er svært stolte av å ha fått gjennomslag for å utvikle vinterdekk for tilhengermontasje. Vinterdekk til tunge kjøretøyer er et relativt lite marked i Europa, derfor er det ekstra gledelig å kunne vise verdens første vinterdekk spesielt utviklet for tilhenger, sier Jan Bjerkli, salgsdirektør tung sektor i Continental Dekk Norge AS.
Tilhengerdekket, som har betegnelse HTW (Heavy Trailer Winter) er optimert for kjøring på is og snø. Videre har man tatt høyde for at for eksempel tømmerbiler ofte får problemer med steiner som setter seg fast i dekkbanen. HTW-dekket er også av en ekstra sterk konstruksjon for å unngå skader.
- Hittil har det vært vanlig å montere for eksempel anleggsdekk på tilhengere i vintersesongen, noe som ikke er optimalt, men man har rett og slett ikke hatt tilgang til et vinterdekk utviklet for tilhenger. Med vårt HTW-dekk har vi fått et dekk som sitter bedre takket være dekkets spesielle fotavtrykk, altså hvordan dekkflaten mot bakken ser ut. Videre har dekket en spesiell seiping og et riktig mønster, forteller Bjerkli.
Les hele saken i YrkesBil nummer 3