-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Nyttig slitasjeguide for nyttekjøretøyer
Bilimportørenes Landsforening, Norges Lastebileier-Forbund og Finansieringsselskapenes Servicekontor forteller hva som er "normal slitasje" ved innlevering av bil etter endt leasingtid.


Eksempel på illustrasjon av slitasje fra brosjyren:
Leasing betyr på mange måter full bruksrett mot å betale leie i avtalt leieperiode. Likevel forventes det at du tar ansvar for bilen du disponer.
Mange er usikre på hva som er forventet og akeptabel slitasje. Derfor har Bilimportørenes Landsforening, Norges Lastebileier-Forbund og Finansieringsselskapenes Servicekontor gått sammen og utarbeidet en "guide" i form av en brosjyre.
Denne brosjyren gir en veiledning om hva forhandlerne og finansieringsselskapene vil kunne akseptere som normal slitasje og hva som kan defineres som manglende vedlikehold eller skade og som må utbedres for å unngå ekstra kostnader.
- Nyttekjøretøyer er arbeidsplasser, og selvfølgelig tillates det en normal slitasje i henhold til bruk, men for at både du og utleier skal unngå unødige utgifter kreves det at du passer på kjøretøyet og utfører vanlig kontroll og ettersyn av for eksempel olje, væske, dekk, lys og hjul, heter det i brosjyren.
Her er kjøretøyet inn i 4 soner, hvor det for hver av dem illustreres hva som er "akseptabel" og "uakseptabel" slitasje:
.
- Interiør
- Eksteriør
- Påbygg
- Chassis
- Generelt og mekanisk vedlikehold