-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Nyttig slitasjeguide for nyttekjøretøyer
Bilimportørenes Landsforening, Norges Lastebileier-Forbund og Finansieringsselskapenes Servicekontor forteller hva som er "normal slitasje" ved innlevering av bil etter endt leasingtid.
Eksempel på illustrasjon av slitasje fra brosjyren:
Leasing betyr på mange måter full bruksrett mot å betale leie i avtalt leieperiode. Likevel forventes det at du tar ansvar for bilen du disponer.
Mange er usikre på hva som er forventet og akeptabel slitasje. Derfor har Bilimportørenes Landsforening, Norges Lastebileier-Forbund og Finansieringsselskapenes Servicekontor gått sammen og utarbeidet en "guide" i form av en brosjyre.
Denne brosjyren gir en veiledning om hva forhandlerne og finansieringsselskapene vil kunne akseptere som normal slitasje og hva som kan defineres som manglende vedlikehold eller skade og som må utbedres for å unngå ekstra kostnader.
- Nyttekjøretøyer er arbeidsplasser, og selvfølgelig tillates det en normal slitasje i henhold til bruk, men for at både du og utleier skal unngå unødige utgifter kreves det at du passer på kjøretøyet og utfører vanlig kontroll og ettersyn av for eksempel olje, væske, dekk, lys og hjul, heter det i brosjyren.
Her er kjøretøyet inn i 4 soner, hvor det for hver av dem illustreres hva som er "akseptabel" og "uakseptabel" slitasje:
.
- Interiør
- Eksteriør
- Påbygg
- Chassis
- Generelt og mekanisk vedlikehold