-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Rekord-leveranse på Volvo-busser
Volvo har nå levert de første 135 av i alt 178 nye busser bestilt av Veolia Transport Sør AS.
Tung leveranse
Veolia Transport Sør AS vant anbudet på all kollektivtrafikk i Sør-Rogaland sist år. For å utføre transportoppdragene ble det bestilt 178 nye busser fra Volvo.
I tråd med planen er nå 135 busser levert og de resterende vil bli satt i drift i løpet av våren. Dette er den hittil største enkeltordren av busser for Volvo Norge AS.
Bussene er produsert i Volvos fabrikker i Borås og Säffle i Sverige, og Wroclaw i Polen. De er av typen laventré på 12 og 14,5 meters lengde, toakslede 12-meters lavgulvsbusser samt leddbusser på 18 meter.
Volvos forhandler Rieber Thorsen Buss og Last AS tar hånd om all service og vedlikehold av bussene. De har etablert rutinene for dette arbeidet, som vil bli utført ved forhandlerens anlegg i Stavanger, Sandnes og Egersund.
Redusert miljøpåvirkning
Volvo benytter katalytisk eksosrensing, som gjør at motorene klarer dagens tøffe utslippskrav i henhold til Euro 4-normen. Samtidlig innebærer teknikkvalget at drivstofforbruket senkes, noe som igjen betyr lavere utslipp av CO2.
I løpet av våren leveres også 35 gassbusser med utslippsnivåer som ligger under Euro 5-kravet. Det trer først i kraft høsten 2009.
Sjåfør-oppfølging
Veolia og Volvo samarbeider videre om et prosjekt hvor etterutdanning og oppfølging av sjåførene skal gi ytterligere optimalisert drivstofforbruk med dertil lavere miljøpåvirkning.
Målet med prosjektet er å oppnå en reduksjon av driftskostnader, minimalisere skader og ikke minst skape en myk og defensiv kjørestil, til glede for publikum.