-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Jernbane på uriktige forutsetninger?
Ny rapport med nye argumenter heller is i svillene for jernbanens allment antatte miljøfortrinn i sammenlikning med veg.
BilJobb.no
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
En nye rapport slår fast at den vedtatte sannheten om at jernbanen er mer miljøvennlig enn vegtransport nok ikke er så sann allikevel.
Rapporten, som det også vises til i siste utgave av ”Samferdselsnytt fra EU” heter noe så lettilgjengelig som ”Comparison of energy demand and emissions from road, rail and waterway transport in long-distance freight transport”.
Den er skrevet av PE International, et tysk konsulentselskap som underskriver med: ”Experts in Sustainability”.
Et av utgangspunktene deres er at i de fleste sammenlikninger blir forbruket for et fullastet 40 tonns vogntog oppgitt til mellom 39 og 46 l/100 km.
PE antyder at vi kanskje bør bruke den mer realistiske (vi lever i tross alt i 2011) verdien på 30 l/100 km?
Det sier seg selv at et slikt premiss alene endrer en del resultater. Rapportørene er likevel relativt forsiktige:
- Det er ikke mulig å fastslå at et transportmiddel generelt er bedre enn et annet når det gjelder utslipp av klimagasser, er en av konklusjonene.
Les også:
MEN - rapporten gir klare indikasjoner på hvilke transportløsninger som er best egnet til forskjellige transportoppdrag.
- Ved å introdusere EuroCombi og øke bruken av biofuel kan man vente en sterk forbedring av veitransportens klimagass-balanse, er noe av det rapporten slår fast.
Spesielt for lett gods med tetthet under 200 kg/kubikkmeter. Rapporten kan lastes ned fra http://www.europolitics.info/pdf/gratuit_en/286903-en.pdf