-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Scania kutter ut snutebil?
Etter hva vi i YrkesBil erfarer kommer Scania til å slutte å produsere sin T-serie, som er betegnelsen på deres snutebil. Årsaken er at stadig færre kunder kjøper en slik bil. Dermed er det over og ut for europeiskproduserte snutebiler.

Fortsatt er det mange som mener at en skikkelig lastebil skal ha snute, men lengdebestemmelsene har gjort at stadig færre transportører velger en slik bil. Ønsker man seg en av de siste snutebilene fra Scania bør man forte seg, etter hva vi erfarer kommer produksjonen til å legges ned allerede til høsten.
De siste årene har Scania vært alene om å kunne tilby en snutebil i Europa. Volvo solgte i en kort periode den Brasil-produserte Volvo NH, men måtte kaste inn håndkleet etter kort tid. Nå ser det altså ut til å være over og ut for europeiske snutebiler. Nå skulle man tro at Scania ville fortsette å produsere T-serien i Brasil, men også dette markedet går i stadig større grad over til frambygde lastebiler.
Det spesielle med lastebilverdenen er jo at markedene rundt om i verden er svært forskjellige, ikke som på dinky toys-siden der personbilene er gangbare over hele kloden. I USA er salget av snutebiler fullstendig dominerende, i Asia er det de asiatiske lastebilprodusentene som dominerer, mens de europeiske produsentene er dominerende i Europa og store deler av resten av verden.
I følge den norske Scania-importøren selger de bare mellom 10 og 15 snutebiler i året, i Sverige er salget på ca. 50 biler. Vi regner med at mange lastebilentusiaster feller en tåre når den siste europeiske snutebilen er historie.