-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Seminaret på Kielfergen vel i havn
Transportseminarene på ColorLines ferge M/S Prinsesse Ragnhild har befestet sin stilling som stedet der transportbransjen og myndighetene møtes for å diskutere problemer som oppstår i det daglige arbeid for sjåfører og transportører. I år gikk seminaret av stabelen 4. til 6. november.

Seminaret er et samarbeid mellom ColorLine Cargo, NLF og YrkesBil. Etter flere år med økende interesse for seminarene fra deltakere fra land, ble det i år valgt å kjøre to helt forskjellige temaer til og fra Kiel.
På vei Oslo - Kiel var temaet:
Hardkjør i godstransporten - Presses du til lovbrudd?
Transportkjeden engasjerer flere aktører med ulike interesser. Kundene krever rask levering og lav pris. Spørsmålet blir hvordan varene forflyttes fra produsent til forbruker.
Representanter fra de ulike leddene i transportkjeden belyste problemstillingen. I panelet satt Tom Rune Nilsen fra Logistikk- og transportindustriens Landsforbund, Nils H. Garnaas fra NHG Trans Logistics AS, Jan Jacobsen fra Yrkestrafikkforbundet og Robert Aksnes fra Lastebileierforbundet.
Etter innleggene gikk diskusjonen livlig i salen mellom representanter fra Transportarbeiderforbundet, TIA, lastebileiere, UP og ikke minst sjåfører. Speditørene fikk skylda for det meste fra enkelte hold, mens andre forsvarte dem og la skylda for lovbrudd på sjåførene. De la på sin side skylda på lastebileierne så vel som speditørene.
Flere i salen mente at samarbeid var løsningen på å få en bedring på forholdene. Det ble også ønsket å børste støv av en speditøravtale som har ligget i dvale en stund.
Seminaret fra Kiel til Oslo hadde følgende tema:
Ny teknikk - teori og praksis
John Lauvstad fra Norsk Scania orienterte på en glimrende måte dieselmotorens tekniske oppbygning og dens fordeler og ulemper. Han kom også inn på alternative drivstoffkilder. Hans innlegg het: Diesel - også fremtidens drivstoff.
Jostein Hagen i Mercedes-Benz greide å få hele salen til å vri seg i latter ved sin morsomme måte å presentere moderne bremsesystemer på. "Smarte" lastebilbremser het hans innlegg.
Deretter orienterte Hans Ivar Wrålid om Skandinavisk Trafikksenter i Kristiansand og hvilke besparinger sjåførene kan gjøre ved riktigere utnyttelse av gear og bremser.
Transportseminarene er åpne for alle innen transportbransjen. Enten du arbeider som ansatt sjåfør, er sjåfør med egen bil, jobber i administrasjon hos transportfirma, hos speditør eller med transport hos grossist eller leverandør, er du hjertelig velkommen neste gang, som blir litt over et år frem i tid.