-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Billigere omregistrering lastebil
Det kan bli 4000 til 6000 kroner billigere å omregistrere en nyere, tung lastebil. Og hele 10.000 kroner i avslag på en 1-2 år gammel tung tilhenger.

Regjeringen foreslår en reduksjon i avgift for omregistrering som kan resultere i at det blir 4000 til 6000 kroner billigere å omregistrere en nyere tung lastebil.
I dag koster det grovt sett fra 20.00 til 30.000 å omregistrere en nyere brukt lastebil. De høye kostnadene betyr at mange brukte lastebiler omsettes utenfor Norge.
I statsbudsjettet foreslår regjeringen å redusere avgiften for næringskjøretøy med i gjennomsnitt 20 prosent.
HER FINNER DU DAGENS SATSER FOR OMREGISTRERING.
For tilhengere, som koster nesten like mye å omregistrere som bilene, er forslaget enda kraftigere. Regjeringen foreslår 44 prosent reell reduksjon.
For en ett til to år gammel henger kan dette dreie seg om reduksjon fra 25.000 til 15.000 kroner.
Hensikten med endringene er å stimulere til at flere biler omsettes i Norge, som selvsagt vil styrke avgiftsinngangen. Endringen reduserer også fordelen bruktimport har i dag har sammenlignet med tilsvarende bruktbil som omregistreres innenlands.
Total anslås reduksjonen til å koste staten 100 millioner for næringskjøretøy.
I tillegg foreslås det en reell reduksjon på 5 prosent i de andre avgiftssatsene (hovedsakelig personbiler, motorsykler og mopeder). Samlet reduksjon beregnes til om lag 185 millioner kroner bokført og påløpt i 2012.