-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Billigere omregistrering lastebil
Det kan bli 4000 til 6000 kroner billigere å omregistrere en nyere, tung lastebil. Og hele 10.000 kroner i avslag på en 1-2 år gammel tung tilhenger.
Regjeringen foreslår en reduksjon i avgift for omregistrering som kan resultere i at det blir 4000 til 6000 kroner billigere å omregistrere en nyere tung lastebil.
I dag koster det grovt sett fra 20.00 til 30.000 å omregistrere en nyere brukt lastebil. De høye kostnadene betyr at mange brukte lastebiler omsettes utenfor Norge.
I statsbudsjettet foreslår regjeringen å redusere avgiften for næringskjøretøy med i gjennomsnitt 20 prosent.
HER FINNER DU DAGENS SATSER FOR OMREGISTRERING.
For tilhengere, som koster nesten like mye å omregistrere som bilene, er forslaget enda kraftigere. Regjeringen foreslår 44 prosent reell reduksjon.
For en ett til to år gammel henger kan dette dreie seg om reduksjon fra 25.000 til 15.000 kroner.
Hensikten med endringene er å stimulere til at flere biler omsettes i Norge, som selvsagt vil styrke avgiftsinngangen. Endringen reduserer også fordelen bruktimport har i dag har sammenlignet med tilsvarende bruktbil som omregistreres innenlands.
Total anslås reduksjonen til å koste staten 100 millioner for næringskjøretøy.
I tillegg foreslås det en reell reduksjon på 5 prosent i de andre avgiftssatsene (hovedsakelig personbiler, motorsykler og mopeder). Samlet reduksjon beregnes til om lag 185 millioner kroner bokført og påløpt i 2012.