-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Stellantis produserer i Russland
Det er mulig det finnes flere chips der enn i Frankrike. I hvert fall skal Stellantis øke varebilproduksjonen i Russland med tanke på eksport.
Sammen med Mitsubishi driver Stellantis en fabrikk i Kaluga, 200 km sørøst for Moskva.
Noe stort inntrykk gjør åpenbart ikke denne virksomheten. Stellantis har ca. en prosent av det russiske bilmarkedet. Men samtidig fikk vi vite at Stellantis-salget økte med 65 % i fjor.
I fjor doblet faktisk produksjonen der, og nå sier Stellantis at de også skal eksportere sin Expert, Jumpy og Vivaro derfra.
Dessuten skal Scudo inn i programmet mot slutten av året.
Da vil Kaluga bli en hub de skal eksportere biler og motorer fra til Europa, Latin Amerika og Afrika. Den kommer i tillegg til, og erstatter ikke, fabrikkene i England og Frankrike.
Alle de tre Stellantis-merkene er godt representert på salgsstatistikken i Russland.
I fjor ble det solgt litt over 140.000 varebiler der (opp fra 104.500). med GAZ på en klar førsteplass med 64.000 biler og Ford på 2. med 20.200.
Peugeot lå på 5. plass, Citroën på 7. og Opel på 10 – med til sammen 11.600 biler.