-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Stellantis produserer i Russland
Det er mulig det finnes flere chips der enn i Frankrike. I hvert fall skal Stellantis øke varebilproduksjonen i Russland med tanke på eksport.
Sammen med Mitsubishi driver Stellantis en fabrikk i Kaluga, 200 km sørøst for Moskva.
Noe stort inntrykk gjør åpenbart ikke denne virksomheten. Stellantis har ca. en prosent av det russiske bilmarkedet. Men samtidig fikk vi vite at Stellantis-salget økte med 65 % i fjor.
I fjor doblet faktisk produksjonen der, og nå sier Stellantis at de også skal eksportere sin Expert, Jumpy og Vivaro derfra.
Dessuten skal Scudo inn i programmet mot slutten av året.
Da vil Kaluga bli en hub de skal eksportere biler og motorer fra til Europa, Latin Amerika og Afrika. Den kommer i tillegg til, og erstatter ikke, fabrikkene i England og Frankrike.
Alle de tre Stellantis-merkene er godt representert på salgsstatistikken i Russland.
I fjor ble det solgt litt over 140.000 varebiler der (opp fra 104.500). med GAZ på en klar førsteplass med 64.000 biler og Ford på 2. med 20.200.
Peugeot lå på 5. plass, Citroën på 7. og Opel på 10 – med til sammen 11.600 biler.