-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Stopp de farlige vogntogene
Media har i de siste dagene meldt om vogntog som har blitt stående fast og skapt farlige situasjoner, fordi de ikke har vært tilstrekkelig rustet til den norske vinteren. Nå krever NLF at det aksjoneres.
Spesielt ser det fortsatt ut til at utenlandske vogntog har problemer. Nå krever Norges Lastebileier-Forbund, NLF, at Statens vegvesen setter i gang med 24-timers kontroller på de mest brukte grenseovergangene og kontroll av vinterutsrustning på vogntog ved alle utenlandske ferjeanløp.
Adm. direktør i NLF Gunnar Apeland minner om at Vegdirektoratet gjennom sin Donna Diesel-kampanje nå i lang tid har informert utenlandske transportører og myndigheter om hvordan yrkessjåførene skal takle norsk vinterføre. Spesielt har kampanjen rettet seg mot land som Polen, Russland og de baltiske statene. Blant annet, har det vært gjennomført informasjonsmøter i landene, og det har vært delt ut brosjyremateriell på ferjer, på grenseoverganger og i forbindelse med kontroller langs veien.
-Disse transportørene har hatt god anledning til å lære hvordan de skal komme fram på en god og sikker måte. Derfor er det nå opp til myndighetene å kontrollere at bilene virkelig har det nødvendige utstyret og at det blir tatt i bruk, sier NLF-direktøren.
Han presiserer at dette selvsagt gjelder både norske og utenlandske sjåfører. –Poenget er at de må bli kontrollert, og at reaksjonen blir den samme for utenlandske vogntog som for de norske, sier han. Mange medlemmer i NLF har ringt og fortalt om tilfeller hvor utenlandske kjøretøyer har fått fortsette, på tross av uegnede dekk, manglende kjetting eller at de har hatt kjettinger men ikke brukt dem.
-Slik kan vi ikke ha det, sier Gunnar Apeland. Han ber om intensivert kontroll og foreslår kontroll døgnet rundt på de stedene der biler kommer inn i landet. –Kunnskapen har vært tilgjengelig lenge. Nå må myndighetene sørge for at reglene følges, avslutter han.