-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Tilleggsvilkår for ukehvil i 2014
12-dagersregelen på persontransport blir gjeninnført i år. Men etter 1. januar 2014 vil det komme tilleggsvilkår for at denne skal være godkjent.
Unntaket for ukehvil gjelder for internasjonal persontransport. Bussjåføren må ha gjennomført en ukehvil på minst 45 timer før han starter beregningen av 12-dagersperioden.
Etter 1. januar 2014 kreves det visse vilkår for at unntaket for ukehvil for internasjonal persontransport. Disse er følgende:
Krav til fartsskriver
Kjøretøyet må være utstyrt med digital fartsskriver.
2 sjåfører om natten
Ved kjøring mellom klokken 22.00 og 06.00 kreves det bemanning med to sjåfører. Dersom dette ikke er mulig, må den daglige kjøretiden reduseres med tre klokketimer.
Minst et døgn
Bussen må krysse en internasjonal grense og turens varighet må minst være 24 timer sammenhengende i et EU/EØS-land eller et annet land hvor også avtalen om kjøre- og hviletid gjelder.
To ukehviler
Etter 12-dagers perioden må bussjåføren gjennomføre to normale ukehviler eller en normal pluss en redusert ukehvil.
Les også:
12-dagersregel gjeninnført til sommeren
www.yrkesbil.no/artikkel.php