-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Transportaksjoner kan lamme Europa
Transportnæringen i Europa er i harnisk over de høye prisene på drivstoff. I flere land. Nå truer næringen med aksjoner om ikke politikerne gjør noe for å redusere de galopperende utgiftene for lastebiltransport. Den kan føre til kaos i Europa.
I helgen møtes finansministerne i alle EU-land i England for å vurdere tiltak som kan dempe prisøkningen på oljeprodukter. Det gjelder særlig prisene på diesel og bensin til biler. I flere land truer nå transportnæringen med aksjoner om ikke prisene på drivstoff og andre offentlige utgifter kommer under kontroll.
Lastebilnæringen i Belgia har allerede annonsert at de vil starte aksjoner fra mandag om det ikke fra EUs finansministermøte i helgen kommer med konkrete tiltak for å redusere prisen på diesel. Næringen sier de særlig vil aksjonere mot EUs hovedkontor i Brussel, og ved tidligere aksjoner har Belgia nesten vært lammet når lastebilene fysisk har sperret store deler av Brussel og veiene rundt.
Men EUs finansministere har forstått alvoret i situasjonen og vil på sitt helgemøte i England se på konkrete tiltak som kan regulere utgiftene for transportnæringen i Europa. Det gjelder ikke bare priser på drivstoff – men også følgene av veiavgift og bompenger som stadig flere land innfører.
Den europeiske transportarbeiderforbundet har advart EU om at de frykter at situasjonen lett kan komme ut av kontroll om det ikke snarest kommer tiltak som senker utgiftene ved landeveistransport. De frykter aksjoner i en rekke land, og alle vet at det betyr: Kaos på veiene.
Mange transportbedrifter kjører på faste kontrakter der prisene er forhandlet for lenge siden. Når prisene på drivstoff øker kraftig, er det transportbedriftene som rammes.