-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Enighet om nye lastebilavgifter
Samferdselsministerne i EU ble nylig enige om hvordan tunge kjøretøy skal avgiftsbelegges for veibruk og forurensing.

I dag gjelder den såkalte Eurovignette, som er dagligbetegnelsen på EU-direktivet som regulerer hvordan tunge kjøretøys avgiftsbelastes bruk av vegnettet.
Eurovignette trådde i kraft juni 2006, og med juni 2008 som deadline for de enkelte medlemslandene til å inkorporere direktivet i lovgivningen.
Uenighet om Eurovignette
I Eurovignette ble det blant annet åpnet for at man fra 2012 kunne avgiftsbelaste kjøretøy over 3,5 tonn, mot 12 tonn som var (er) tidligere grense.
Grunnet uenigheter internt i EU, er det imidlertid betydelige deler av teksten i Eurovignette som ikke har vært ferdigstilt.
Spesielt gjelder dette avgifter som ikke bare går til å dekke kostnaden ved selve vegen, men som skal regulere trafikkflyt ved rushtid og hvordan stimulere til overgang til kjøretøy som forurenser mindre.
Les også: Vegavgifter for lastebil behandlet i statsbudsjettet
Dette er nytt per 15. oktober
Ifølge utkastet samferdselsministerne ble enige om 15. oktober, åpnes altså for at EUs medlemsland også kan ilegge lastebiler avgift for den luft- og støyforurensing de medfører, såkalt eksterne kostnader.
Det åpnes også for å differensiere avgiften for å ta hensyn til trafikken på forskjellige tider av døgnet. Bestemmelsen om differensiering er et kompromissforslag fra EU-formannskapet som erstatter Europakommisjonens forslag om rushtidsavgift.
De konkrete punktene er:
- Kjøretøy som tilfredsstiller de strengeste utslippskravene skal ikke avgiftsbelastes for luftforurensing før tidligst fire år etter at kravene trådde i kraft. Euro 6-biler vil altså ikke få slik avgift før i 2018 (mens Euro 5-biler får det fra 2014).
- Rushtidsavgift kan makismal variere med 175 prosent, og i maks fem timer per døgn.
Øvrige tekster i tidligere forslag er godtatt, som i praksis betyr blant annet:
- Det åpnes for at myndighetene kan unnta biler under 12 tonn for slike avgifter dersom avgiften virker mot sin hensikt eller påfører overdrevne administrative kostnader.
Som vanlig tar det sin tid fra forslagene i EU er kommet på bordet til de vedtas og får praktisk effekt, men denne gang skulle det være altså være grunn til å tro at timingen er helt riktig for at Euro 5-biler faktisk blir avgiftsbelagt fra 2014.