-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Ny Scout – fra Volkswagen?
Gamle Scout fra International Harvester var kul uten antydning av forsøk på å være det. Den bare var det – akkurat som en firehjuls Miles Davis.
Det gikk under radaren for de fleste at i fjor skaffet Volkswagen Nutzfahrzeuge seg retten til det hederlige merkenavnet International Harvester Scout.
Men det begynte plutselig å bli en interessant detalj da Volkswagen startet å prate om en elektrisk SUV med ekstreme off-road egenskaper.
Scout varte bare fra 1960 til 1980 og ble bygget som en ren konkurrent til Jeep, med mange av Jeepens egenskaper.
Ikke bare med hinsidige off road egenskaper, men også med alle sveitsisk-lommekniv tricksene.
Kanskje det var fordi den var så kortlivet at den er blitt så myteomspunnet. Litt mer enn en halv million biler kan jo ikke akkurat ha forårsaket at den er blitt en stor del av den amerikanske folkesjelen.
Det var ikke mye fancy her heller. Opp med hendene alle tre som har hørt om sjefdesigneren Ted Ornas. Jeg kan godt se for meg at det var han som hadde tegnet Hondas lille e for noen år siden.
Her skal jeg si man holdt seg til saka! Ikke noe jålete prat om at form følger funksjon, her var det bare funksjon, og form!
I hvert fall ble det litt snakk om dette under bilutstillingen i München for noen uker siden.
Der antydet Ralf Brandstätter, Volkswagens CEO, at det skulle komme noe oppsiktsvekkende off roadsk og elektrisk.
I USA fulgte Johan De Nysschen opp akkurat dette. Etter å ha vært topp for Infiniti Global og deretter Cadillac i USA er han nå CEO for det Nord Amerikanske Volkswagen.
Det var han som antydet at IH Scout navneplaten ville kunne dukke opp på en batterelektrisk SUV solgt bare i USA.
- Ikke ulik Rivian R15 SUV, men til 40.000 dollars i stedet for 70.000 sa han ifølge journalister som var tilstede.
Wards Automotive fulgte opp dette i Wolfsburg, med nedslående resultat:
De ville ikke gi noen direkte kommentarer på om og når det kom noen Scout, men
- Noen batterielektrisk truck ligger ikke i planene våre foreløpig, sa de der.
Men noe ville de vel da de plukket opp IG Scout-rettighetene?