-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Scout – fra Volkswagen?
Gamle Scout fra International Harvester var kul uten antydning av forsøk på å være det. Den bare var det – akkurat som en firehjuls Miles Davis.
Det gikk under radaren for de fleste at i fjor skaffet Volkswagen Nutzfahrzeuge seg retten til det hederlige merkenavnet International Harvester Scout.
Men det begynte plutselig å bli en interessant detalj da Volkswagen startet å prate om en elektrisk SUV med ekstreme off-road egenskaper.
Scout varte bare fra 1960 til 1980 og ble bygget som en ren konkurrent til Jeep, med mange av Jeepens egenskaper.
Ikke bare med hinsidige off road egenskaper, men også med alle sveitsisk-lommekniv tricksene.
Kanskje det var fordi den var så kortlivet at den er blitt så myteomspunnet. Litt mer enn en halv million biler kan jo ikke akkurat ha forårsaket at den er blitt en stor del av den amerikanske folkesjelen.
Det var ikke mye fancy her heller. Opp med hendene alle tre som har hørt om sjefdesigneren Ted Ornas. Jeg kan godt se for meg at det var han som hadde tegnet Hondas lille e for noen år siden.
Her skal jeg si man holdt seg til saka! Ikke noe jålete prat om at form følger funksjon, her var det bare funksjon, og form!
I hvert fall ble det litt snakk om dette under bilutstillingen i München for noen uker siden.
Der antydet Ralf Brandstätter, Volkswagens CEO, at det skulle komme noe oppsiktsvekkende off roadsk og elektrisk.
I USA fulgte Johan De Nysschen opp akkurat dette. Etter å ha vært topp for Infiniti Global og deretter Cadillac i USA er han nå CEO for det Nord Amerikanske Volkswagen.
Det var han som antydet at IH Scout navneplaten ville kunne dukke opp på en batterelektrisk SUV solgt bare i USA.
- Ikke ulik Rivian R15 SUV, men til 40.000 dollars i stedet for 70.000 sa han ifølge journalister som var tilstede.
Wards Automotive fulgte opp dette i Wolfsburg, med nedslående resultat:
De ville ikke gi noen direkte kommentarer på om og når det kom noen Scout, men
- Noen batterielektrisk truck ligger ikke i planene våre foreløpig, sa de der.
Men noe ville de vel da de plukket opp IG Scout-rettighetene?