-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rivian på børs
Nyhetene om elbilprodusenten Rivian har i det siste stort sett gått på at bilen nærmer seg produksjon.
Men det som dominerer bildet i disse dagene er at de planlegger en IPO – tilby aksjer på markedet.
Rivian har ikke sagt et ord om målet for IPOen, heller ikke noe om når den vil finne sted. Men dokumentene i forbindelse med operasjonen viser at de har fått inn mer enn 10 milliarder dollars siden 2019.
Først var det en runde i juli 2019 der selskapet gamle venner, Amazon og Ford sto i spissen for en runde på 2,5 milliarder, skriver Financial Times. Deretter fulgte en ny runde, omtrent like stor. Disse satte en verdi på selskapet på nesten 28 milliarder dollars.
Opprinnelig var planene at de første bilene skulle leveres i juli i år. Pandemien har forrykket det litt, men selskapet hevder at utleveringene allikevel skal starte i år. Bloomberg skriver at de regner med 100 biler i september.
Samtidig som Rivian forteller at de er på jakt etter enda et produksjonssted i USA og vurderer en fabrikk i Europa.
De har allerede et konstruksjons- og utviklingssenter i Woking, Storbritannia.
Bloomberg sier også, i forbindelse med IPOen, at bankene vil prise selskapet til 80 milliarder dollars.
Der Bloomberg vurderer om selskapet virkelig er verdt det minner de om at det tok Tesla 20 år å komme opp på det nivået. Da hadde de bygget en million biler og verdens største lade-infrastruktur.
Rivian har foreløpig ikke bygget en bil og er åpenbart like interessert i kontantstrøm som i forgassere.
På pluss siden for Rivian lister Bloomberg blant annet opp solide investeringer fra giganter som Amazon og Ford, en bestilling på 100.000 biler fra Amazon, en aktiv kjerne av tidligere Teslafolk, ‘de eneste i verden med inngående kjennskap til hvordan man starter opp både en ny elbil og en ny elbilfabrikk’, og de skryter av sjefen selv, R. .J. Scaringe.
Men for sammenlikningens skyld: Ford, som også kommer med en konkurrent til Rivian, har en børsverdi på $ 53 mill. Og GM, som også vil få en elektrisk truck snart, ligger på 72. millioner for tiden.
Med andre ord, Bloomberg er skeptisk til verdifastsettelsen, men ikke til bedriften og produktet.
Det er verdt å merke seg at i det siste har flere norske media fortalt at norske interesser er i kontakt med Rivian – uten å gi detaljer.
Det hadde vært mer oppsiktsvekkende om de kunne fortalt at ingen norske interesser er i kontakt med Rivian.
Det er vel ingen annen elbil-startup det er så mye buzzz rundt akkurat nå.