-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Volvo forutser farer
Morgendagens lastebiler fra Volvo kan automatisk identifisere trafikkfarer lenge før sjåføren gjør det.
Mens motorsykkelen kjører på hovedveien, nærmer en personbil seg veikrysset fra høyre. På grunn av siktproblem ser ikke føreren av personbilen motorsykkelen som nærmer seg. Når føreren av personbilen kjører inn i veikrysset, mottar føreren en advarsel om
Dette kan virkelig bli en realitet i løpet av de neste ti år, i følge Volvo Trucks.
Sammen med flere andre partnere presenterte de nylig hvordan morgendagens trafikksikkerhet kan økes gjennom nye løsninger for kommunikasjon mellom kjøretøy og deres omgivelser.
Demonstrasjonen fant sted på en testbane utenfor Frankfurt i Tyskland.
Veiarbeid rundt neste sving, et utrykningskjøretøy som kommer raskt opp bakfra, en personbil som har stoppet helt opp midt i veien eller et islagt veiparti. Dette er eksempler på potensielle ulykkessituasjoner som kan unngås hvis lastebiler, personbiler, motorsykler og infrastruktur snakker samme språk.
- Med ny kommunikasjonsteknologi kan sjåføren raskt bli varslet om en mulig fare og dermed lettere kunne unngå farer. Dette åpner døren til en helt ny generasjon av ulykkesforebyggende sikkerhetsløsninger, sier Lars-Göran Löwenadler, Safety Director hos Volvo Trucks.
Kommunikasjonssystem demonstrert på testbanen
Innenfor rammen av en bred felleskampanje i EU kalt "Car 2 Car Communications Consortium" (C2C-CC) har kjøretøyprodusenter, systemleverandører og forskere samarbeidet for å utvikle et system som tillater kommunikasjon mellom kjøretøy og deres omgivelser.
Dette prosjektet ble i praksis demonstrert for første gang 22-23. oktober i et antall av realistiske simuleringer på Opels testbane i Dudenhofen utenfor Frankfurt.
Dette fellesprosjektet samler ni personbilprodusenter, men bare en lastebilprodusent.
- Akkurat som C2C-CC har Volvo Trucks et stort fokus på ulykkesforebyggende sikkerhet hvor vi tar hensyn til hele det komplekse trafikkmiljøet. Ved å delta i dette fellesprosjektet blir vi involvert i å legge grunnlaget for enda større sikkerhet, ikke bare for dem som kjører våre lastebiler, men for alle trafikkanter i hele Europa, sier Lars-Göran Löwenadler.