-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Derfor kalles de nye varebildekkene «punkteringsfrie»
Continentals nye «punkteringsfrie» varebildekk skal automatisk reparere 80 prosent av alle punkteringer.
Det er teknologien ContiSeal som skal sørge for punkteringsfri kjøring, ved at hull i dekket på opptil fem millimeter automatisk forsegles uten tap av dekktrykket.
Dette gjøres ved at en klebrig, tyktflytende tetningsmasse i produksjonsfasen påføres på innsiden av dekket i slitebanen.
Massen reparerer ifølge Continental 80 prosent av alle punkteringer og reduserer dermed risikoen for et flatt dekk. ContiSeal-dekk er tydelig merket med et symbol på sideveggen og er kompatible med alle typer vanlige felger.
– Vi har hatt ContiSeal for personbildekk en stund, og tilbakemeldingene fra de som bruker teknologien er strålende. At det nå også blir tilgjengelig på varebildekket ContiVanContact100 er en kjempefordel for yrkessjåfører. De vet at en punktering tar tid og betyr ekstra kostnader i form av tapt arbeidsinntekt, sier Knut Knudsen.
Det er i første omgang sommerdekket Continental VanContact100 i dimensjonen 215/65 R 16 C 106/104 T som nå tilbys med ContiSeal, og produksjonen startet i februar.
Ifølge Continental er dette et «robust dekk med høy lasteevne som er designet for tøffe underlag».
Flere og flere biler tilbys nå også med ContiSeal-dekk når de leveres fra fabrikk. Blant annet har den nye elbilen Volkswagen ID.3 dekk med ContiSeal-teknologi fabrikkmontert på noen modeller.
– En ting er å unngå punkteringer for å spare tid, og i mange yrkessjåførers tilfelle penger. Noe annet er sikkerhet. Vi vet at punkteringer er en sikkerhetsrisiko, og vi i Continental jobber mot en fremtid med null ulykker, null skadde og null drepte på veiene gjennom vår Vision Zero. Det å unngå punkteringer er et viktig tiltak for å begrense ulykker, poengterer Knudsen.