-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Disse konkurrerer om å bli årets DAF-mekaniker
Hvem er den beste DAF-mekanikeren i Europa? Én nordmann er med i kampen om tittelen.

DAF Trucks arrangerer nå den fjerde utgaven av konkurransen "DAF Technician of the Year" for å finne svar på ingress-spørsmålet.
Fra Norge deltar Bjørn Måge, til daglig verksmester/teknisk leder ved Team Verksted Vest AS.
I fjor lanserte DAF en helt ny generasjon lastebiler, og selvsagt kjenner de merkespesialiserte verkstedsmekanikerne de nye lastebilene inn og ut.
De har fått omfattende opplæring for å sikre at de kan hjelpe kunder så raskt og kostnadseffektivt som mulig ved hjelp av oppdatert informasjon og nye systemer.
Technician of the Year-konkurransen består av to faser. I fjor konkurrerte mekanikere i hvert av de 18 deltakerlandene om å bli nasjonal mester. Bare de nasjonale mesterne får nå mulighet til å konkurrere mot hverandre i den europeiske finalen
I den europeiske finalen som avholdes 11. og 12. april i DAF Trucks' hovedkvarter i Eindhoven i Nederland, får finalistene sjansen til å vise frem sin profesjonelle ekspertise i flere utfordrende teoretiske og praktiske øvelser. Blant annet må deltakerne finne løsninger på feil knyttet til motor- og kjøretøysystemer innen en bestemt tid.
Alle deltakerne har vært gjennom den høyeste graden av opplæring: Master Technician.
Dette er finalistene i 2018:
Marin Pavicic, Østerrike
Wim Vanderheyden, Belgia
Petr Valenta, Tsjekkia
Mike Christensen, Danmark
Bruno Cormier, Frankrike
Mathias Lehmann, Tyskland
János Szekeres, Ungarn
Fabio Zogno, Italia
Cor Kramer, Nederland
Bjørn Måge, Norge
Łukasz Węgrzynek, PolenRui Manuel Tavares da Silva, Portugal
Martin Sako, Slovakia
Iván Manuel Grela Muiño, Spania
Hugo Bergman, Sverige
Stephan Rettenmund, Sveits
Adam Baker, Storbritannia
Dragos (Vasile) Pop, Romania