-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Flertall i EU for veipakken
Europaparlamentet stemte torsdag frem hovedpunktene i den foreslåtte veipakken.
Norges Lastebileier-Forbund (NLF) melder at de er overrasket over det store flertallet i enkeltavstemningene som gjør at de nå kan legge den mest kaotiske fasen i arbeidet med nye regler i den europeiske transportnæringen bak seg.
– Dette var svært gledelig, om enn på overtid, sier NLF-direktør Geir A. Mo i en presseuttalelse.
– Alt tyder nå på at vi får bedre regler både når det gjelder kjøre- og hviletid, kabotasje og utstasjonering. Fornuften vant en seier i dag, fortsetter han.
Europeisk transportnæring har i flere måneder måttet leve i stor uvisshet fordi enkelte grupperinger av parlamentsmedlemmer nærmest har «teppebombet» planlagte avstemninger med alternative forslag, som etter reglene må behandles på lik linje med de opprinnelige forslagene.
Dermed har prosessen flere ganger stoppet helt opp. Denne uken ble det for tredje gang forsøkt å gjennomføre en avstemning, og ved dette tilfellet lykkes man i å få resultater.
– Nå gjenstår den videre prosessen i EU-systemet, som fortsatt innebærer noen potensielle skjær i sjøen. Men dagens avstemning var et stort steg i riktig retning. Det var sannsynligvis også i aller siste øyeblikk, for prosessen om veipakken har vært kilde til alvorlig tvil om EU-parlamentets og EU-systemets evne til å finne reelle løsninger på reelle problemer, sier Mo.
NLA-direktør Søren Hyldstrup Larsen har arbeidet tett på prosessen i lang tid. Han er svært fornøyd med at den byråkratiske blokaden endelig er opphevet.
– Vi har ikke oppnådd alt vi ønsket og mange detaljer må løses i prosessen med å implementere reglene. Men det viktigste er at vi beveger oss i riktig retning for å forbedre reglene for vegtransporten. Parlamentet er nå klar for å forhandle med EU-rådet for å finne en endelig avtale over de neste månedene.