-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Første Euro 6-bil registrert
Omsider er EU-kommisjonens retningslinjer for Euro 6 fastslått. Dermed er det mulig å registrere tunge kjøretøy etter den nye standarden.

Det er Scania som opplyser dette i en pressemelding. De var som kjent først på markedet med Euro 6-biler.
Scania har allerede levert Euro 6-biler til kunder over hele Europa, men uten at det i første omgang var mulig å registrere dem som Euro 6.
De første leveringene fant sted i Nederland i februar, og Scanias Euro 6-biler har også blitt registrert i Sverige.
Sveits og en rekke andre europeiske land vil åpne for registrering de kommende ukene.
De nye Euro 6-utslippsstandardene for tunge kjøretøy trer i kraft i EU og utvalgte nærliggende land (blant annet Norge) fra 31. desember 2012 for nye kjøretøymodeller, og et år senere for alle kjøretøy.
Scania har levert lastebiler som møter utslippskravene i nesten ett år, men disse har ikke kunnet bli registrert som Euro 6-kjøretøy før retningslinjene var blitt fastsatt.
For å akselerere overgangen har tyske myndigheter nylig utvidet og økt statlige investeringssubsidier for transportindustrien for å også dekke Euro 6-kjøretøy.
Samtidig er det pågående diskusjoner om å introdusere en ny, mer favoriserende bompengeordning for Euro 6-kjøretøy på tyske motorveier.
Disse insentivene kan være med på å veie betydelig opp for de høyere kostnadene for den nye teknologien.
- Vi gleder oss over at tyske myndigheter har besluttet å støtte befraktere som er villige til å investere i renere teknologi tidlig, sier Martin Lundstedt, Executive Vice President og Head of Factory and Franchise Sales hos Scania.
Scania tilbyr per i dag 13-liters Euro 6-motorer på 440 og 480 HK. Disse er primært tiltenkt langtransport. Scania opplyser at de gradvis vil utvide utvalget til å dekke alle konfigurasjoner og transportbehov.
Bildene viser inspektør Cetin Pektas og sjåfør Jan Sjölander ved registreringen av den første Euro 6-bilen i Sverige.