-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Innstiller Transportmessa på Gardermoen
To bransjemesser for yrkesbilnæringen i løpet av en snau måned, det blir åpenbart en for mye i lille Norge.

Nå kaster Transportmessa 2019 på Gardermoen inn håndkleet, mens Transport & Logistikk 2019 ruller videre i Lillestrøm.
Det er «messegeneral» Bjørn Magnussen som på vegne av utstillerne melder at neste års arrangement på dragstripen på Gardermoen innstilles.
Han har siden forrige messe i 2015, som riktig nok ble arrangert på Hellerudsletta, planlagt ny messe på Gardermoen i 2019 – etter at et solid flertall av utstillerne ønsket seg tilbake dit.
Opprinnelig skulle det vært arrangert Transportmesse på Gardermoen i 2017 også, men den uteble begrunnet med at de to største lastebilmerkene takket nei til å delta. I stedet ble det arrangert sjåførfest.
I september i år meldte Norges Lastebileier-Forbund, Norsk Industri, NHO Logistikk og Transport og Norges Varemesse at de har inngått samarbeid om å arrangere Transport & Logistikk 2019.
Den kombinerte konferansen og messen finner sted i Lillestrøm i september neste år. Tidspunktet er kun en snau måned etter Magnussens messe var planlagt.
Han valgte derfor å undersøke med de påmeldte til Gardermoen-arrangementet hva de mener er riktig å gjøre, da det plutselig lå an til to messer så tett.
– Vi hadde et tresifret antall påmeldte, og en spørreundersøkelse blant dem viste at ni av ti mener det er bedre å innstille Transportmessa 2019 enn å gjennomføre et redusert arrangement. Mange har sagt til meg at de synes det er trist, sier Magnussen til YrkesBil.no.
– Men jeg er stolt av at det i Gardermoen-messa er utstillerne selv som bestemmer over et arrangement som er ment å tilhøre bransjen, legger han til – og utelukker ikke fremtidige messer på Gardermoen.