-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Irizar elbuss i Spania
I Madrid har de nettopp presentert de første 15 batterielektriske bussene byen har kjøpt fra Irizar. I Valencia nøyer de seg foreløpig med en.
Bussene Irizar nå har levert i Madrid er 12-metere med kapasitet for 75 personer og med en daglig kjørelengde på inntil 200 km.
Sammen med bussene har produsenten også levert 15 ladere slik at bussene kan lades over natten på depotet.
Med i busspakken er Irizars eget Eco Assist-program som hjelper bussførerne til å bli ganske smarte når det gjelder forbruk.
De som er kjent i den spanske hovedstaden vil kanskje nikke gjenkjennende når det blir fortalt at disse bussene skal gå på linje 1, 26 og 44. Null utslipp og nesten lydløst var faktorer som telte med da disse rutene ble tildelt de nye bussene.
Stor stas ved overleveringen, og en viss trygghet har man fordi Irizar allerede har hatt slike busser i drift, forholdsvis problemfritt, i forskjellige europeiske byer i fire år allerede.
En uke etter Madrid tok Valencia imot representanter fra Irizar, men dit hadde de bare med seg en eneste buss. Foreløpig. Av samme type som Madrid-modellen forresten. 75 passasjerer og tre dørsett.
Irizar sier selv at de nå er helt klare til å delta i elektrifiseringen av moderne byer. Av katalogmodeller har de foreløpig denne 12-meteren, de har en 10,8 meter bybuss og de har den de kaller ie-Tram. En 18 meter leddbuss med kapasitet for inntil 155 passasjerer.
Da begynner trikker på 40 tonn tomvekt å bli ganske latterlige.
Irizar har jobbet ganske tett med Scania i periode, men er en helt selvstendig produsent i det samme området i Spania hvor vi får våre Flytog fra.
De fyller snart 130 år, og kan produsere inntil 3.000 busser pr. år.