-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kuldesjokk for eVito
Den elektriske Vito er inne i siste faste av sitt omfattende førproduksjons testprogram nå. I disse dager er snart kulde&komfort-prøvene i Ärjeplog fullført.
Mercedes-Benz har for lengst lovet at den elektriske Vitoen skal være leveringsklar i neste halvpart av 2018.
Nå lover de som har holdt på med bilene oppe i Nordsverige i hele vinter at det er en ekte Mercedes de kommer til å by på. I inntil 30 kuldegrader, i høy snø og på islagte veier har modellen vært gjennom en rekke obligatoriske øvelser.
Kaldstart er et tema også for elbiler og varme, ventilasjon, avising av rutene og slike detaljer påstås å være mer enn akseptabelt nå.
Styring av batteriene i kulde er viktig, og selvfølgelig sikrer man at alle koblinger, elektriske og elektroniske oppfører seg skikkelig. Det skal heller ikke forekomme noen endringer i kjøreegenskaper eller hos sikkerhetsassistentene i streng kulde.
Mercedes sier etter å ha gjennomført slike prøver at 41,4 kWh batterikapasiteten skal rekke til 150 km, men «selv med de minst gunstige rammebetingelsene» (som vi regner med gjelder bl.a. Ärjeplog-forholdene) «vil føreren kunne regne med 100 kilometers rekkevidde».
Vi blir trøstet med at bilen for lengst er utprøvd i tropisk klima og er nå like velegnet for pluss 35 som for minus 30.
I Tyskland har Daimler for lengst opprettet en mikrosite der du kan bestille bilen. De første 1000 får også med en Wallbox. Der får vi også vite prisen: € 39.990,- sammen med beskjed om at Citan blir den tredje el-vanen fra Mercedes, etter Vito og Sprinter.