-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
MAN-Scania aksel fra felles bånd
MAN-fabrikken i Salzgitter, som kan se tilbake på 30 år med aksel-produksjon viser nå MAN-Scania synergi i praksis.
Noe av det viktige i PACE2017-programmet, som Volkswagen Truck & Bus for tiden lever etter, er synergier.
For eksempel skal større komponentfellesskap mellom MAN og Scania være med på å skape større effektivitet og lavere kostnader.
MAN og Scania om hverandre
Nå er en ny produksjonslinje på plass i Salzgitter, der de har bygget aksler siden 1986. De første ble bygget for Volkswagen på en linje som ble løftet direkte fra fabrikken i Braunschweig.
Senere ble akslene tyngre og tyngre. Først LT 40-aksler men så, i 2006, samtidig som man passerte aksel nr. 100.000, begynte man å fremstille MANs egne Hydrodrive-enheter.
Nå skal altså det nye båndet snart i gang. Der skal det bygges ikke-drevne MAN- og Scania-brandede aksler, om hverandre.
Samarbeidet blir synlig
30 millioner Euro er investert i produksjonsutstyret og dette nye oppdraget skaper 200 nye jobber for regionen.
Det har lenge vært snakket mye og høyt om samarbeidet mellom de to lastebilprodusentene – men for utenforstående kan det virke som om det har gått tregt.
Det er gøy når det endelig kommer er resultater som kan synliggjøres på denne måten.