-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Mercedes-Benz godkjenner HVO
Nå sier også tyskerne ja til «miljødrivstoffet» HVO på flere av sine motorer.

Mercedes-Benz Trucks gir med umiddelbar virkning godkjenning for bruk av det alternative drivstoffet som kalles HVO-biodiesel, opplyser selskapet i en pressemelding. Dermed kommer de etter blant annet Volvo og Scania.
Les også: Hvor bra er egentlig HVO?
Lages av avfall
HVO er en biodiesel som produseres av avfall fra for eksempel fett, brukt matolje og planteolje.
«Godkjenningen som gjelder fra februar 2016 og omfatter de 6-sylindrede motorseriene OM 470, OM 471 (første generasjon) og OM 936 samt den 4-sylindrede OM 934, alle i avgassklasse Euro VI. Godkjenning gjelder disse motorene i standard utførelse», skriver Mercedes-Benz Nyttekjøretøy.
Produsenten opplyser at effekt og dreiemoment ikke skal påvirkes. Mercedes krever heller ingen modifiseringer av motorene og vedlikeholdsintervallene forblir uendret. Godkjenningen gjelder for alle drivstoff som tilfredsstiller EN 15940-standarden.
Etterspurt i Norge
HVO er andre generasjon biodiesel. Drivstoffet er svovel-fritt og inneholder ingen aromater, og ingen sot blir produsert under forbrenningsprosessen.
Drivstoffet kan benyttes enten i sin rene form som et alternativ til konvensjonell dieseldrivstoff eller som en blanding for å forbedre den generelle miljøvennligheten.
I Norge har store transportselskaper som Posten/Bring og Asko allerede tatt i bruk drivstoffet på mange av sine kjøretøy.