-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mercedes-Benz godkjenner HVO
Nå sier også tyskerne ja til «miljødrivstoffet» HVO på flere av sine motorer.

Mercedes-Benz Trucks gir med umiddelbar virkning godkjenning for bruk av det alternative drivstoffet som kalles HVO-biodiesel, opplyser selskapet i en pressemelding. Dermed kommer de etter blant annet Volvo og Scania.
Les også: Hvor bra er egentlig HVO?
Lages av avfall
HVO er en biodiesel som produseres av avfall fra for eksempel fett, brukt matolje og planteolje.
«Godkjenningen som gjelder fra februar 2016 og omfatter de 6-sylindrede motorseriene OM 470, OM 471 (første generasjon) og OM 936 samt den 4-sylindrede OM 934, alle i avgassklasse Euro VI. Godkjenning gjelder disse motorene i standard utførelse», skriver Mercedes-Benz Nyttekjøretøy.
Produsenten opplyser at effekt og dreiemoment ikke skal påvirkes. Mercedes krever heller ingen modifiseringer av motorene og vedlikeholdsintervallene forblir uendret. Godkjenningen gjelder for alle drivstoff som tilfredsstiller EN 15940-standarden.
Etterspurt i Norge
HVO er andre generasjon biodiesel. Drivstoffet er svovel-fritt og inneholder ingen aromater, og ingen sot blir produsert under forbrenningsprosessen.
Drivstoffet kan benyttes enten i sin rene form som et alternativ til konvensjonell dieseldrivstoff eller som en blanding for å forbedre den generelle miljøvennligheten.
I Norge har store transportselskaper som Posten/Bring og Asko allerede tatt i bruk drivstoffet på mange av sine kjøretøy.