-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Norges-rekord i 750-hestere
Entreprenørselskapet Aurstad tangerer den forrige rekordleveransen i antall FH16 750 – som de satte selv i 2014.


Da Aurstad AS i Sogn og Fjordane nylig mottok 10 like Volvo FH16 750 var det nemlig en reprise av forrige storleveranse i 2014.
Bilene ble overlevert fra Trucknor Sogn og Fjordane AS i Sandane.
To ganger på fire år har altså dette entreprenørfirmaet gått til innkjøp av 10 Volvo FH16 750, opplyser Volvo Norge i en pressemelding.
Ved den siste ordren ble ingen biler byttet inn. De fire år gamle bilene som ble innkjøpt i 2014 er fortsatt i full drift.
Til sammen har dette firmaet nå 40 Volvo i daglig transport på anlegg rundt omkring i landet.
Flest i verden
Ifølge Volvo finnes ingen i Norge som selger så mange FH16 750 som Jan Erik Roset hos Trucknor Sogn og Fjordane AS i Sandane. Kanskje heller ikke i verden. Forrige leveranse på 10 var nemlig «verdensrekord» når det gjaldt en leveranse av produsentens sterkeste på verdensbasis.
Faktisk går rundt 15 prosent av den totale 750-produksjonen til Norge, som sammen med Sverige og Italia er det største markedet for disse motorene.
Lange tradisjoner
Aurstad AS har sitt hovedkvarter i Ørsta, rett ved flyplassen. I dag er de 175 ansatte, de har 20 veiprosjekter gående og en maskin- og bilpark på 298 enheter.
Firmaets grunnlegger, Kjell Arne Aurstad, var selvsagt til stede ved overleveringen. Han fremhevet spesielt I-Shift girkassa med det nye tungtrekkerprogrammet og nyvinningen VDS (Volvo Dynamic Steering) som tunge kjøpsargumenter.
Det skal også nevnes at firmaet har lange Volvo-tradisjoner. De kjøpte sin første Volvo i 1985 og de var også det første firmaet som gikk til innkjøp av en F16 i 1988 – for øvrig den første som kom til Norge.