-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
– NTP tar nytte-transporten på alvor
Forslagene som ble lagt frem til Nasjonal transportplan mandag viser at etatene har et realistisk bilde av fremtidens transportutfordringer, mener Norges Lastebileier-Forbund (NLF).

– Det er gledelig å se at transportetatene ønsker å ta tak i vedlikeholdsetterslepet på en skikkelig måte, sier administrerende direktør i NLF, Geir A. Mo i en pressemelding.
Under mandagens presentasjon av forslaget til Nasjonal transportplan 2018-2029 ble det klart at etatene ønsker å bevilge inntil 60 milliarder for å fjerne etterslepet i vedlikehold i løpet av neste NTP-periode.
– NLF har lenge jobbet med å gjøre beslutningstakere bevisst det enorme behovet for vedlikehold på vegnettet. Hvis forslaget om bevilgningen får gjennomslag, vil det være en stor seier for trafikksikkerheten i tillegg til å øke fremkommeligheten for nyttetransporten, forteller Mo.
LES OGSÅ: Innen 2030 skal halvparten av nye lastebiler ha null utslipp
Selv om pengesummen er sårt etterlengtet, reagerer NLF likevel på at fylkesveiene er utelatt fra NTP-forslaget.
Grunnlaget fra etatene viser til et behov for drift og vedlikehold på fylkesveinettet på 129 milliarder i perioden. Kommunenes Sentralforbund (KS) har uttalt at fylkeskommunene med dagens rammer ligger an til en underfinansiering på mellom 1,5 og 2 milliarder kroner hvert år.
– I tillegg til det eksisterende forslaget bør det derfor også på plass et nasjonalt program for å ta igjen vedlikeholdsetterslepet langs fylkeskommunale veier, slik vi har foreslått ved flere anledninger, sier NLF-direktøren.