-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ny tungbil fra Daimler
Akkurat i tide til IAA presenterer Daimler en spennende truck – som ikke kommer til IAA.
Cascadia heter den nye lastebilen, og det er vel en type navn vi ikke er helt vant til fra Mercedes – dermed at kanskje koden knekket alt.
For vi snakker ikke om en ny bil til det store europeiske markedet, men en skikkelig Klasse 6-8 bil. Det nye flaggskipet til Daimler Trucks North America.
Cascadia er et kjent navn i USA, den linjen har vært produsert siden 2007, og er den overlegent bestselgende Klass 8-bilen i NAFTA-området.
Selvfølgelig er den nye serien forbedret på alle vitale områder – får vi vite. Sikrere, mer økonomisk, mer komfortabel – men det som nå pushes i en grad vi ikke har vært vant til når det gjelder trucks tidligere, er den såkalte connectivity. Oppkoblbarheten.
«180.000 av våre biler i Nord-Amerika er allerede online» kunne Daimlers lastebilhøvding, John Bernard fortelle ved introduksjonen, «nå kommer det tallet til å øke dramatisk».
Den nye bilen skal selvfølgelig fortsatt ha Freightliner som merkenavn, og den vil nok i hovedsak bli utstyrt med motorer fra Detroit Diesel (også et Daimlerfirma) og med D12 transmisjonen derfra.
Men amerikanske sjåfører og eiere har ofte sine helt personlige ideer, så fremdeles er det litt mer enn 5 prosent som velger en annen motor, og så mange som 35 % som velger en annen transmisjon.
Hvilket ikke skaper noen bølger hos den lokale avdelingen av Daimlers lastebilvirksomhet i Colorado Springs. På de siste ti årene har de solgt 412.000 av disse store bilene, og sannsynligvis vil vel takten øke nå.