-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Party-party, med Scania som base
Det er visst ganske morsomt å ha det morsomt i Thailand. Forholdsvis uskyldig moro er det nok de såkalte Shing-Shub-arrangementene som står for. Nå legger Scania seg oppi det som skjer.

Shing-Shub parties er åpenbart det som oppstår når de mange spesialutstyrte party- og karaoke-bussene ankommer og setter i gang med det de har.
Scania vært en tur der og besøkt en av de største operatørene: Prasert Kungnern.
Rullende nattklubber
Akkurat nå har han tatt en pause – av respekt for nylig avdøde kong Bhumibol Adulyadej er partyfaktoren litt mindre påtrengende for et par måneder. Tiden bruker han til å vedlikeholde, og dels skifte utstyret på alle de bussene han og «familien» (som han kaller de ansatte) bruker.
Dette er i realiteten rullende nattklubber, med skinnmøbler og barer og toaletter og dansescener og alt som hører til.
Det kan være konvoyer på inntil 10 busser som følger etter hverandre fra sted til sted for å arrangere festkvelder for inntil 500 gjester ad gangen. Bildene viser at det er ikke noen enkelt utstyrt russebusser vi snakker om her.
Kungnern forteller om lys- og lydutstyr for 200.000 kroner på hver buss – og det skal helst være neste års modell og utseende og farger – i hvert fall ikke fjorårets.
Offentlige kontorer
Han leier ut busser og mannskap til folk som arrangerer slike moderne utgaver av tradisjonelle Thai-partier.
Ikke sjelden er det offentlige kontorer som lager en kveld for sine ansatte, men like ofte er det private, bursdagsselskap, idrettslag eller folk som klarer et pent overskudd på å arrangere og selge billetter.
Og det er her Scania kommer inn.
«For vi trenger pålitelige busser med en høy grad av sikkerhet» forteller den begeistrede Scania-kunden.
«Dessuten har de et førsteklasses førerstøtte-system så vi trenger ikke bruke lang tid på å lære opp våre sjåfører før de er klar til å dra. Alle skryter forresten av fjæringen», legger han til.
On the road again
I Thailand kommer Songkran festivalen langt ute i april – med deres nyttårsdag som er den 13. april og et solid antall fridager etterpå. Men fler og fler bruker også overgangen mellom desember og januar som en nyttårsunnskyldning.
Vi kan med andre ord trygt regne med at de ekstravagant dekorerte rullende festpalassene til Prasert Kungnern snart er ute på veien igjen.