-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Prisen på e-Crafter klar
Betydelig dyrere enn Crafter med dieselmotor, men billigere enn «tvillingbroren» MAN eTGE.

630.000 kroner må du ut med for den elektriske varebilen Volkswagen e-Crafter.
Prisen ble for første gang offentliggjort i forbindelse med Harald A. Møllers deltakelse på Arendalsuka tirsdag.
– Det nærmer seg introduksjon av vår første elektriske varebil og det kjennes riktig for oss å dele lanseringsplanene for e-Crafter på vårt seminar om elektrisk mobilitet på Arendalsuka, sier Håkon Wirak, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy, i en presseuttalelse.
STOR OVERSIKT: Rush av elektriske varebiler
Forsinket lansering
Elvarebilen får sin offisielle introduksjon på IAA-messen i Hannover 19. september, og like etter vil det åpnes for bestillinger av e-Crafter i Norge, opplyser Wirak.
Lanseringen er dermed betydelig forsinket i forhold til hva som var planen. I 2016 sa Volkswagen at modellen skulle «være på plass hos kunder i løpet av 2017».
Bilen kommer i karosserivarianten L3H3, i første omgang med 3,5 tonn totalvekt og cirka 950 kilo nyttelast.
Importøren lover «et fast høyt standardutstyrsnivå». Prisen på 630.000 kroner inkluderer visstnok standardutstyr til en verdi av cirka 52.000 kroner i forhold til en Crafter med dieselmotor.
En L3H3-utgave av Crafter med dieselmotor (102 hk) får du imidlertid fra 357.060 kroner (eks. mva.). Crafter-tvillingen MAN TGE i elversjon, som heter eTGE, koster derimot 795.000 kroner. En betydelig differanse med andre ord.
Velkjent teknologi
Teknologien i e-Crafter er velkjent og baserer seg på e-Golf med en 36kWh batteripakke. Dette skal en rekkevidde etter NEDC-målemetoden på 160 kilometer.
Batteripakken er plassert under vareromsgulvet mot skilleveggen. Dette skal gi en godt balansert bil med lavt tyngdepunkt.
e-Crafter kan enten lades ved AC-lading inntil 7,2 kW, eller ved hurtiglading på 40 kW (45 minutter ladetid til 80 prosent kapasitet).
Ladekontakten er plassert under lokket hvor dieselpåfyllingen normalt sett befinner seg på Crafter.
YrkesBil skal prøvekjøre e-Crafter i starten av september, og kommer da tilbake med de første kjøreinntrykkene.