-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Rekordår for Mercedes-Benz Vans
359.100 biler og en omsetning på 12,8 milliarder Euro – begge viser en vekst på 12 prosent – er nye rekorder for varebildelen til Daimler.

Dette blir åpenbart ingen sovepute. I forbindelse med offentliggjøringen av resultatene kunne Volker Mornhinweg fortelle at mer enn 2 milliarder Euro skal investeres i år og neste år.
Nye produkter skal få sitt, både pickupen og nye Sprinter er forholdsvis rett rundt hjørnet, så for eksempel skal Sprinter-fabrikkene i Düsseldorf og Ludwigsfelde få mer enn 10 prosent av denne summen.
LES OGSÅ: Godt år for Volkswagen Nytte
Flere gode ideer og nye tilbud
Men også andre, «mykere», produkter skal få sitt.
Mercedes-Benz Vans Mobility GmbH skal være klar med sine første produkter i sommer en gang. Der snakker vi om nye former for leie, leasing og flåtestyring. Det ble også fortalt at adVANce-gruppen nå skal utvides med 200 personer til, slik at 400 mennesker vil jobbe der mot slutten av året.
Det betyr selvfølgelig flere gode ideer og flere nye tilbud.
Mornhinweg, som dro i gang slagordet «Mercedes-Benz Vans goes global» for noen år siden forsikret at dette også gjalt adVANce.
500 millioner Euro skal inn i denne gruppen innen 2020 og det hele er åpenbart et ledd i å forme Transporteravdelingen fra å være bare en produsent til å bli en leverandør av komplette transportsystemer.
Bruke uten å eie
Digitaliasering, automatisering og robotisering er bare noen av ordene man bruker, i bunnen ligger jo at alt skal legges til rette for at kunder kan bruke de mest passende bilene uten selv å eie dem.
Det er nok når den nye Sprinter lanseres vi virkelig kommer til å møte denne nye verdenen. Bilen skal redefinere hele rammeverket rundt en transporter, og vil bli lansert blant annet med slagordet «Driven by adVANce».
Ta forresten også med at Daimler investerer nesten en halv milliard dollars i den nye Sprinter-fabrikken i South Carolina.