-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scania må kutte
I dag melder nyhetsbyrået Reuters at Scania planlegger en omfattende runde reduksjoner. Konsernet regner med at de globalt har 5.000 for mange ansatte.

Det faller en sterk Corona-skygge over dette, for samtidig forteller de at driftsresultatet første halvår har falt med to tredeler – forårsaket av at store deler av bilindustrien har stått nesten helt stille.
Scania-sjefen Henrik Henriksson sier at inntil 1.000 funksjonær-stillinger ved hovedkontoret i Södertälje nå må vurderes.
– Slik vi ser det vil det ta lang tid før etterspørselen når det nivået vi så før krisen. Derfor må vi strukturere organisasjonen etter den nye situasjonen, uttaler han til Reuters.
– Vi må gjennomføre omfattende tiltak gjennom hele selskapet, og vi kan ikke utelukke formelle oppsigelser, føyer han til.
Ledelsen arbeider tett sammen med arbeidstakerorganisasjonene om forskjellige tiltak for å redusere omkostningen – å redusere antall konsulenter er kanskje en av dem.
Scania sa også at de må gjennomgå deler av deres industrielle og kommersielle virksomhet, at det hadde for mange ansatte i globale salg- og -servicevirksomheter og at selskapets også innsats på forskning og utvikling også hadde merke et klart fall i aktivitetene.
Scania er en del av Traton-gruppen, der Volkswagen eier 89,7 % og sysselsetter litt over 50.000 personer over hele verden.
SAMLESAK: Korona-krise i yrkesbilnæringene