-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Scania topper 13-literfamilien med 540 hk
Det femte – og sterkeste – medlemmet i 13-litersfamilien fra Södertälje er født.

Scania supplerer nå motorfamilien med en 540-hesters versjon av 13-literen.
DC13 166, som nyskapningen heter, er først og fremst beregnet på applikasjoner og kunder der mye kraft og kjørbarhet er etterspurt, ifølge en melding fra Norsk Scania.
Lettere alternativ
For eksempel segmenter der vektfølsomhet eller begrensninger som for eksempel aksellast hindrer bruken av de litt tyngre V8-motorene, som starter på 520 hestekrefter.
– Den kraftige 540 er hovedsakelig beregnet på kunder og markeder hvor juridiske aspekter angående last på foraksel hindrer dem i å velge V8-motor. Med riktig utveksling vil denne motoren fungere like godt som både tømmerbil eller distribusjonsbil, forklarer Alexander Vlaskamp, Senior Vice President, Head of Scania Trucks, i en pressemelding.
Fem effekter
Produsenten tilbyr nå fem forskjellige effekttrinn blant sine rekkeseksere: 370, 410, 450, 500 og 540 hk (se diagram).
Den nye 540en deler mesteparten av sin teknologi med sine 500-hk søsken, som en robust fast turbo-geometri med kulelager i stedet for glide-lager.
2.700 Nm allerede fra 1.000 o/min gir mulighet for både rask giring, lavt turtall og myk igangsetting via navreduksjonsaksler i skogbruksapplikasjoner.
Lover gunstige tall
Felles for alle DC13-motorene er ifølge Scania god drivstoffytelse og bruk av bare SCR for eksosetterbehandling.
I kombinasjon med tjenester som Scania Maintenance med fleksible serviceløsninger hevder selskapet at de kan bidra til gunstige tall med tanke på kostnader og oppetid.
– De forbedrede drivstofftallene og forholdet mellom kraft og vekt vil gjøre denne motoren til et attraktivt valg for mange Scania-kunder, sier Vlaskamp.