-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Slik skal DB Schenker kutte utslipp i byene
Ved nye Oslo City Hub skal DB Schenker redusere CO2-utslippene med 80 prosent ved hjelp av elektriske biler og e-sykler.

Logistikkgiganten åpnet nylig sitt første senter for utslippsfri distribusjon i Oslo. Distribusjonsterminalen er en del av Electric City, Oslo bys satsing knyttet til byens status som Europas Miljøhovedstad 2019.
DB Schenker opplyser at de tar sikte på å oppnå null lokale utslipp i all bydistribusjon i Norge innen utgangen av 2020. Oslo City Hub er det første prosjektet hvor dette skal oppnås innenfor Ring 3.
– For å oppnå målet om nullutslipp i dette området, har vi investert i tre elektriske varesykler og åtte elektriske varebiler, sier Lars Sveen direktør Innenlands Landtransport i Schenker AS.
5,3 Enova-millioner
Miljøsatsingen i Oslo er støttet av Enova, som bidrar med i overkant av 5,3 millioner kroner.
– På sikt må all godstrafikk bli utslippsfri. Det forutsetter at det utvikles ny teknologi, men like viktig er det at transportørene er villig til å ta teknologien i bruk, sier administrerende direktør Nils Kristian Nakstad i Enova.
Han understreker at det er positivt at DB Schenker går foran og tester ut nullutslippsdistribusjon i praksis.
– Her ser de den nye teknologien i sammenheng med egne varestrømmer og utvikler helt nye logistikkløsninger. Erfaringene og kunnskapen herfra blir nyttig også for andre transportører og andre byer i Norge, sier Nakstad.
Tester selvkjørende
Oslo City Hub er lokalisert på Filipstadkaia i Oslo sentrum. Bygningen på 457 kvm. er bygget av containere og er organisert for effektiv godshåndtering. Alle varer vil bli levert av elektriske lastebiler og e-sykler.
– Digitalisering og mer bærekraftige løsninger vil være sentrale konkurransefaktorer for fremtidig logistikk. Vi i DB Schenker har allerede startet, sa Jochen Thewes, CEO i DB Schenker AG, da han gjestet Oslo for å starte prosjektet.
Som medlem av EV100-initiativet tar DB Schenker sikte på frem mot 2030 å gradvis erstatte diesel-kjøretøyer med elektriske biler i distribusjonsleddet.