-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Slik skal DB Schenker kutte utslipp i byene
Ved nye Oslo City Hub skal DB Schenker redusere CO2-utslippene med 80 prosent ved hjelp av elektriske biler og e-sykler.

Logistikkgiganten åpnet nylig sitt første senter for utslippsfri distribusjon i Oslo. Distribusjonsterminalen er en del av Electric City, Oslo bys satsing knyttet til byens status som Europas Miljøhovedstad 2019.
DB Schenker opplyser at de tar sikte på å oppnå null lokale utslipp i all bydistribusjon i Norge innen utgangen av 2020. Oslo City Hub er det første prosjektet hvor dette skal oppnås innenfor Ring 3.
– For å oppnå målet om nullutslipp i dette området, har vi investert i tre elektriske varesykler og åtte elektriske varebiler, sier Lars Sveen direktør Innenlands Landtransport i Schenker AS.
5,3 Enova-millioner
Miljøsatsingen i Oslo er støttet av Enova, som bidrar med i overkant av 5,3 millioner kroner.
– På sikt må all godstrafikk bli utslippsfri. Det forutsetter at det utvikles ny teknologi, men like viktig er det at transportørene er villig til å ta teknologien i bruk, sier administrerende direktør Nils Kristian Nakstad i Enova.
Han understreker at det er positivt at DB Schenker går foran og tester ut nullutslippsdistribusjon i praksis.
– Her ser de den nye teknologien i sammenheng med egne varestrømmer og utvikler helt nye logistikkløsninger. Erfaringene og kunnskapen herfra blir nyttig også for andre transportører og andre byer i Norge, sier Nakstad.
Tester selvkjørende
Oslo City Hub er lokalisert på Filipstadkaia i Oslo sentrum. Bygningen på 457 kvm. er bygget av containere og er organisert for effektiv godshåndtering. Alle varer vil bli levert av elektriske lastebiler og e-sykler.
– Digitalisering og mer bærekraftige løsninger vil være sentrale konkurransefaktorer for fremtidig logistikk. Vi i DB Schenker har allerede startet, sa Jochen Thewes, CEO i DB Schenker AG, da han gjestet Oslo for å starte prosjektet.
Som medlem av EV100-initiativet tar DB Schenker sikte på frem mot 2030 å gradvis erstatte diesel-kjøretøyer med elektriske biler i distribusjonsleddet.