-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Splitter ny XF fra DAF
IAA HANNOVER: Det nye flaggskipet får blant annet LED kjørelys og automatisk nødbrems.
I følge seg selv er DAF Europa-ledende på trekkbiler, faktisk foran Mercedes i antall biler på det europeiske markedet.
Nye XF kommer nok også til å overbevise flere når den kommer våren 2013.
I hovedsak har de bygget rundt og forbedret den kjente XF-hytta, men med en rekke forbedringer både på ramme, motor, design og sikkerhetsfunksjoner.
I følge DAF er Super Space-hytten allerede markedets romsligste, med 12,6 kubikkmeter volum.
Motoren er selvsagt ny Euro 6, med den 13-liters Paccar MX-13-motoren, nå med både common rail og variabel turbogeometri.
MX 13 leveres med ytelser på 410, 460 og 510 hester, som gir dreiemomenter fra 2000 til 2500 newton.
DAF lover dessuten dieselforbruk på linje med dagens Euro 5 ATe-modeller (som allerede går svært sparsomt).
Av mange opplysninger, nevner vi designet levetid på 1,6 millioner kilometer, og serviceintervaller på 150.000 km.
Men ikke minst blir det spennende med nye 12- og 16-trinns girkasser fra ZF, med både Ecoroll (frigirsrulling) og det de kaller «fastshift» mellom 11 og 12 gir uten bruk av klutsj. Kan det matche Volvos DSG?
På sikkerhetssiden kommer full rekke med elektroniske hjelpere, inkludert kollisjonsvarsling og påfølgende automatisert nødbrems.
Dessuten kommer DAF med aktiv sjåførassistent til blant annet økonomikjøring. Og når jeg nevner det spesielt, så er det blant annet fordi Volvo IKKE gjør det på sin nye FH.