-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Tøffe brannbiler for ekstreme oppdrag
Skogbrannfaren har vært ekstrem i Norge denne sommeren, og en ny hetebølge fører til det samme i store deler av Europa. Her er noen av de tøffe brannbilene som settes inn i slokkingsarbeidet.
Unimog er kjent for sine ekstreme terrengegenskaper og store arbeidskapasitet.
En kombinasjon som passer perfekt når tyske brannmannmannskaper nå står overfor ekstreme skogbranner, blant annet i de skogkledde fjellområdene Schwarzwald (den svarte skogen) i Baden-Würtemmberg sørvest i landet.
Daimler har publisert bilder og video fra slokkingsarbeidet, og forteller at Kirchzarten brannvesen benytter en Unimog U 5023. Med en bakkeklaring på 45 centimeter takler 14,5-tonneren det kuperte terrenget og vegetasjonen uten altfor store anstrengelser.
Tankkapasiteten på 4.000 liter vann og en tank på 500 liter skum sørger for godt med slukningsmidler, men om det virkelig haster kan sentrifugalpumpen fra Ziegler med en kapasitet på 3.000 liter i minuttet tømme tanken rimelig raskt.
Scania forteller også om ekstra pågang på brannbiler i sommer.
De har blant annet fått bestilling på ti P490 6X6 med Rosenbauer-påbygg fra Fraport Greece, som drifter 14 regionale flyplasser i sterkt skogbrannrammede Hellas.
Dette er også kjøretøy som ikke lar seg skremme av dyp gjørme eller bratte kneiker.
Brannbilene er utstyrt med en 7.000 liters vanntank og 860-liters skumtank, som sammen yter maksimalt 6.000 liter i minuttet ved 10 bar.