-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Utslippstrøbbel for Volvo-motorer
Et ukjent antall motorer har feil som kan føre til for høye NOx-utslipp. Konsernet skriver at kostnadene for utbedring kan bli betydelige.
AB Volvo har oppdaget at en utslippskontrollkomponent som brukes i markeder med strenge utslippsstandarder forringes raskere enn forventet.
«Det kan føre til at motorene overskrider utslippsgrensene for nitrogenoksider (NOx), selv om alle produkter utstyrt med komponenten oppfyller utslippsgrensene ved levering», skriver konsernet i en pressemelding.
Undersøkelser så langt indikerer at nedbrytningen ikke ser ut til å påvirke alle biler og motorer på samme måte og i samme grad. Selskapet er nå i ferd med å informere de riktige myndighetene i ulike markeder, og iverksetter tiltak for utbedringer.
Selskapet understreker at nedbrytningen av komponenten ikke utgjør et produktsikkerhetsproblem, og at det heller ikke påvirker kjøretøyets eller motorens ytelse på andre områder enn utslippskontroll.
Det største volumet av potensielt berørte motorer har blitt solgt i Nord-Amerika og Europa.
«Det er ikke mulig å vurdere de økonomiske konsekvensene på det nåværende stadiet, men kostnadene kan bli betydelige», heter det i meldingen.