-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vil bli størst på pickup
I oktober lanseres Volkswagen Amarok. Målet er at den skal bli landets mest solgte pickup.

Amarok er den første pickupen fra Volkswagen etter at de avsluttet samarbeidet med Toyota rundt modellen Taro. Nå har Volkswagen utviklet sin helt egne modell, og den skal produseres i Argentina.
I Sør-Amerika er det er stort marked for slike "arbeidshester" – og VW er ikke ukjent med biler fra denne delen av verden.
Både VW Beetle og Golf stasjonsvogn kommer fra Mexico – og derfor har den norske VW-importøren ingen betenkeligheter med at det skal være dårligere kvalitet når bilene bygges i Argentina.
Dobbeltcabin først
I oktober lanseres den første versjonen av Amarok i Norge, og det er en dobbeltcabin. Ved årsskiftet lanseres neste modell, som er en pickup med utvidet førerkabin.
Det vil bare komme biler med firehjulstrekk til Norge, en offroad-versjon med reduksjonsgirog kraftigere fjæring, og en onroad-versjon med permanent firehjulstrekk og mer komfortabel fjæring, men uten reduksjonsgir.
Alle modeller vil ha ABS, ESP, fire kollisjonsputer og dieselpartikkelfilter.
To-liters diesel
Bilen leveres med to motorvarianter basert på Volkswagens 2,0-liter TDI. Den første motoren som kommer har biturbo, en ytelse på 163 hk og et dreiemoment på 400 Nm ved 1500 omdreininger.
Senere kommer det også en motor med 122 hk, hvor momentet topper seg på 340 Nm ved 2000 omdreininger.
Motorene er koblet til en sekstrinns manuell girkasse. CO2-utslippet er 206 gram på den største motoren (0,78 l/mil ved blandet kjøring), mens 122-hesteren har et forbruk på 0,76 l/mil og et utslipp på 199 g/km.
Arbeidshest
Lengden på versjonen med dobbeltcabin er 5,26 meter, og det er 1,22 meter mellom hjulkassene. Lasteplanet er på 2,5 kvm, med en lengde på 1,55 meter.
Bilen er bygget på en stigeramme som understreker at bilen skal være en "arbeidshest" for tøffe forhold. Bilene med stor motor kan trekke tilhenger på 2800 kg.