-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Vil ikke fartssperre som Ford
Ford har produsert varebilen Econetic med fartssperre på 115 km/t. Andre varebilprodusenter ønsker ikke å plombere sine varebiler.

- Bileiere med mange sjåfører ønsker teknologien for økt sikkerhet, samt hindre økt drivstofforbruk og slitasje som følge av den påkjenningen kjøretøyet får ved høye hastigheter, sier salgssjef på nyttekjøretøyavdelingen i Ford, Per Netland til YrkesBil.no.
Ford har tatt i bruk fartssperre som et virkemiddel for å hindre utslipp ved kjøring i høye hastigheter.
Påvirker ikke utslippstest
EU-syklusen er en standardisert måletest på utslipp av avgasser fra biler. Testen kalkulerer med en maksimal hastighet mellom 100-
- Fartsbegrensingen på
Ønsker ikke fartssperre
Ingen andre av de øvrige varebilprodusentene YrkesBil.no har snakket med ønsker fartsbegrensninger på sine varebiler, tilsvarende sin konkurrent Ford har kommet med.
Ingen praktisk miljøgevinst
- For Norge vil jo ikke en fartssperre på
- Det er klart at fartssperre vil kunne ha noe effekt i land med godt utbygde motorveinett og høyere fartsgrenser. Jeg tror likevel at de små og mellomstore varebilene også her kjører lengst og mest i lavere hastigheter, sier Vatne.
Hindre råkjøring i 100-sonene
- Det er en kjent sak at mange bilister kjører vesentlig fortere enn fartsgrensene. Av sikkerhetshensyn vil fartsbegrensingen hindre varebilsjåfører å råkjøre i 100-sonene på E18, sier Per Netland i Ford.
- I sum er det sjåførens kjørestil som vil være avgjørende hvor miljøvennlig bilen skal gå, sier informasjonssjef Frank Vatne i Peugeot.