-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volvo nå med Econic-konkurrent
– Det er kontinuerlig økning i etterspørselen etter kjøretøy for renovasjon og smart bydistribusjon, forklarer Pernille Sustovic i Volvo Trucks.
DISTRIBUSJON: Volvo kommer nå med LEC, altså lavt førerhus, på nye Volvo FE i Euro 6-utførelse.
Hittil er det kun Mercedes som med sin - klikk her - Econic har kunnet tilby dette.
LEC er forkortelse for Low Entry Cab, og er spesialdesignet for renovasjonsvirksomhet og bydistribusjon. Førerhuset har lavt innsteg, flatt gulv, godt utsyn og plass til fire personer.
– Det er kontinuerlig økning i etterspørselen etter kjøretøy for renovasjon og smarte løsninger for bydistribusjon, sier Pernille Sustovic, som er segmentansvarlig for distribusjon i Volvo Trucks.
- Vi er den eneste produsenten som kan tilby en renovasjonsbil med lavt innsteg og automatisert manuell girkasse som et alternativ til automatgir. Volvo I-Shift gjør kjøringen mer drivstoffeffektiv og dens lave vekt tillater ytterligere nyttelast.
Gjennomgangsførerhus
Chassis, drivlinje, design og instrumenter er mer eller mindre identiske med standard FE, og nye LEC skiller seg derfor ut med «gjennomgangsførerhuset».
Innstegshøyden er 530 mm, og med knelingsfunksjonen aktivert, kan den senkes med ytterligere 90 mm. dørene kan åpnes 90 grader og gulvet er helt flatt.
Førerhuset kan tilpasses opp til tre passasjerseter. Førersetet er plassert lengre frem for å sikre best mulig utsyn forover og ut til sidene av kjøretøyet. I tillegg har førerhuset store speil inkludert nærsiktspeil. Ekstra sidevinduer bak B-stolpene er tilgjengelig som tilvalg.
Praktiske detaljer
– Volvo FE LEC er laget for å gjøre daglige operasjoner enklere for sjåføren og mannskapet. Derfor har vi lagt stor vekt på de praktiske detaljene, sier Lars Franck, produktansvarlig for spesialkjøretøy i Volvo Trucks.
Eksempelvis vil knelingsfunksjonen aktiveres med en gang parkeringsbremsen er på, for å kunne komme seg enda raskere inn og ut av førerhuset.