-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Krever vaksinasjon før dørene åpnes
Over hele landet ønsker nå fylkeskommunene og kollektivselskapene å åpne fordørene på bussene. Det får Yrkestrafikkforbundet, som organiserer flest bussjåfører i Norge, til å reagere.
– Det er svært uansvarlig å åpne fordørene på bussene før alle sjåførene er beskyttet av vaksine. Vi deler helsemyndighetenes bekymring knyttet til den smittsomme Delta-varianten og større mobilitet i befolkningen som følge av sommerferie. Derfor mener vi dette ikke er tidspunktet for å åpne opp fordørene, og dermed skape en ekstra risiko for bussjåførene, sier generalsekretær Trond Jensrud i Yrkestrafikkforbundet.
– Bussjåførene har stått i første rekke under hele pandemien, uten å forlange å komme frem i vaksinekøen. Nå må fylkeskommuner og arbeidsgivere gi litt tilbake i form av trygghet for sjåførene, legger Jensrud til.
Han mener sviktende billettinntekter ikke er grunn nok til å skulle utsette sjåførene for ekstra smittefare.
– Det er åpenbart at de vil åpne fordørene for å sikre billettinntekter, men det synes jeg er et tynt argument. De har muligheten til å gjeninnføre fullt kontrollregime samt sørge for at man har billettavleser ved de bakre dørene. Det har de fleste valgt å ikke gjøre. I stedet forsøker de nå å skyve bussjåførene foran seg, noe vi ikke kan akseptere, konstaterer Jensrud.