-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Krever vaksinasjon før dørene åpnes
Over hele landet ønsker nå fylkeskommunene og kollektivselskapene å åpne fordørene på bussene. Det får Yrkestrafikkforbundet, som organiserer flest bussjåfører i Norge, til å reagere.
– Det er svært uansvarlig å åpne fordørene på bussene før alle sjåførene er beskyttet av vaksine. Vi deler helsemyndighetenes bekymring knyttet til den smittsomme Delta-varianten og større mobilitet i befolkningen som følge av sommerferie. Derfor mener vi dette ikke er tidspunktet for å åpne opp fordørene, og dermed skape en ekstra risiko for bussjåførene, sier generalsekretær Trond Jensrud i Yrkestrafikkforbundet.
– Bussjåførene har stått i første rekke under hele pandemien, uten å forlange å komme frem i vaksinekøen. Nå må fylkeskommuner og arbeidsgivere gi litt tilbake i form av trygghet for sjåførene, legger Jensrud til.
Han mener sviktende billettinntekter ikke er grunn nok til å skulle utsette sjåførene for ekstra smittefare.
– Det er åpenbart at de vil åpne fordørene for å sikre billettinntekter, men det synes jeg er et tynt argument. De har muligheten til å gjeninnføre fullt kontrollregime samt sørge for at man har billettavleser ved de bakre dørene. Det har de fleste valgt å ikke gjøre. I stedet forsøker de nå å skyve bussjåførene foran seg, noe vi ikke kan akseptere, konstaterer Jensrud.