-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Krever vaksinasjon før dørene åpnes
Over hele landet ønsker nå fylkeskommunene og kollektivselskapene å åpne fordørene på bussene. Det får Yrkestrafikkforbundet, som organiserer flest bussjåfører i Norge, til å reagere.
– Det er svært uansvarlig å åpne fordørene på bussene før alle sjåførene er beskyttet av vaksine. Vi deler helsemyndighetenes bekymring knyttet til den smittsomme Delta-varianten og større mobilitet i befolkningen som følge av sommerferie. Derfor mener vi dette ikke er tidspunktet for å åpne opp fordørene, og dermed skape en ekstra risiko for bussjåførene, sier generalsekretær Trond Jensrud i Yrkestrafikkforbundet.
– Bussjåførene har stått i første rekke under hele pandemien, uten å forlange å komme frem i vaksinekøen. Nå må fylkeskommuner og arbeidsgivere gi litt tilbake i form av trygghet for sjåførene, legger Jensrud til.
Han mener sviktende billettinntekter ikke er grunn nok til å skulle utsette sjåførene for ekstra smittefare.
– Det er åpenbart at de vil åpne fordørene for å sikre billettinntekter, men det synes jeg er et tynt argument. De har muligheten til å gjeninnføre fullt kontrollregime samt sørge for at man har billettavleser ved de bakre dørene. Det har de fleste valgt å ikke gjøre. I stedet forsøker de nå å skyve bussjåførene foran seg, noe vi ikke kan akseptere, konstaterer Jensrud.