-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny pickup med fem års garanti
- Så fort fabrikken kan levere biler, vil vi starte salget, sier adm. dir. Heidi Bergseng hos den norske importøren.

GENEVE, YRKESBIL.NO: Ssangyong lanserer ved årsskiftet en ny pickup i Norge.
Bilen bærer som vi tidligere har skrevet (klikk her) kodenavnet SUT1 – men får trolig et annet navn når den lanseres.
Den nye pickupen er i følge fabrikken ny både innvendig og utvendig, og er nå blitt klart mer elegant.
Men ser vi på ytre mål, er det åpenbart at bilen tar utgangspunkt i Actyon Sports (lansert i 2006).
Lengde/bredde/høyde er lik dagens Actyon, og med 498 centimeter lengde er det klassens klart kortest bil. Nyttelast ser ut til å ha øket til ca 740 kilo, opp fra 685.
2-litersmotoren er ny, i hvert fall ytelsene på 155 hester og 360 newton dreiemoment. Det bringer CO2-utslippet ned på 193 gram/km med ren bakhjulsdrevet bil - men til Norge kommer det trolig bare biler med firehjulstrekk.
HOLD DEG OPPDATERT MED VÅRT UKENTLIGE NYHETSBREV – KLIKK HER.
Begge variantene kan imidlertid leveres med 6 trinns manuell og automatisk girkasse. Den nye dieselmotoren tilfredsstiller Euro 5-kravene, som jo er en forutsetning for i det hele tatt å kunne selges fra neste år. Det samme gjelder ESP-utrustning.
Fabrikken legger stor vekt på at den nye modellen mest av alt er en enkel pickup. Vi antar det er i motsetning til de større og mer avanserte bilene som nye:
Det blir sannsynligvis norsk lansering i januar 2012 – eller som direktør Heidi Bergseng i importselskapet sier: - Så fort fabrikken kan levere biler, vil vi starte salget.
OBS! Også Ssangyong innfører nå fem års garanti (100.000 km) på alle biler.
Se oppdatert garantiliste varebiler her.