- Første smakebit av nye D-Max
img
noalt noalt noalt noalt noalt noalt noalt
img
img
img
img
img
img
Abonnement | Annonse- og medieinfo

Forsiden  |  Varebil  |  Lastebil  |  Buss  |  Næringsliv  |  Brukte yrkesbiler  |  Linker  |  Innkjøpsguiden  |  Bok/Kalender  |  Abonnement  

Annonse:
1pix 1pix 1pix 1pix
bilde
img img img img img img
46 bilder i galleri
Første smakebit av nye D-Max
VAREBIL: YrkesBil har vært i pickupenes mekka for å prøve nye Isuzu D-Max. Snart kommer den til Norge - med disse prisene.

alt

Isuzu lanserte første D-Max i 2002. Fem år senere kom den til Norge, da RSA ble importør av merket. Siden den gang er det solgt 2.800 D-Max til norske kunder.
 
I juni er det klart for oppfølgeren - "All new D-Max". YrkesBil har vært i Thailand for å prøve bilen som kommer til Norge i juni.
 
Du ser det ved første øyekast: Dette er ikke en facelift av dagens utgave. Andre generasjon D-Max fremstår visuelt som en som en helt ny bil - både utenpå og innvendig.
 
Den er barskere i trynet, mer maskulin i formen og har fått et helt nytt interiør. Både ytre og indre mål har vokst, det gjelder også akselavstand og sporvidde.
 
Under panseret er dagens 3-liters motor byttet ut med en 2,5-liters Euro 5 motor som yter 163 hk og 400 Nm. I følge produsenten er forbruket på denne redusert til 0,74 liter pr mil, mot 0,84 liter i dag.
 
CO2-utslippet på utgaven med 6-trinns manuelt gir er kuttet fra 222 g/km til 194 g/km.
 
Etter å ha prøvd nye D-Max på fabrikkens offroad testbane "Isuzu 4X4 Land" og på asfaltveier utenfor Bangkok, er det lett å fastslå at det har skjedd mye på de 10 årene siden dagens modell ble lansert.
 
Bildene viser noen av prøvelsene både bil og sjåfør ble satt på i løpet av denne dagen.
 
Til Norge i juni
Steinar Dokken hos den norske importøren RSA opplyser at de vil lansere nye D-Max i Norge i juni. Den kommer, som i dag, både i extended cab og dobbel cab versjon.
 
- Vi har bestilt 400 biler i første levering, og regner med å selge 700 stykker i løpet av året, sier Dokken.
 
Selv om extended cab nå kommer med doble dører, som gir lettere tilgang til varerommet bak forsetene, forventer importøren at den mest populære versjonen fortsatt vil være en godt utstyrt dobbelcab. Den vil nå få 5-trinns automatgir.
 
Alle dobbel cab-utgavene kommer til Norge med bakseter, som tas ut når bilen bygges om til varebil klasse 2 hos OL Senteret AS på Hokksund. Kundene beholder setene og kan når som helst sette disse inn igjen - mot å betale resterende personbilavgift.
 
Du kan lese mer om nye D-Max i neste nummer av YrkesBil.

 

Priser på nye Isuzu D-Max

Extended Cab - fra kr.
299.900
Extended Cab, Automat - fra kr.
319.900
Dobbel Cab - fra kr.
319.900
Dobbel Cab, Automat, skinn, m.m. - kr.
349.900
Trooper Edition (Hard top m.m.) - fra kr.
20.000

 


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   fb Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
pix pix
pix
 
logoPåmelding til nyhetsbrev:
Fritekstsøk:
pix pix
 
   
 
   
2140 brukte yrkesbiler til salgs
Lastebil Lett lastebil Varebil Kombi.bil Buss Minibuss
Årsmodell Fra: Til: 243 LASTEBILER TIL SALGS