-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
X-klasse, Mercedes med Nissan Navara i bunnen
Ta en Navara, fiks på utseendet, bygg inn et nytt interiør og oppgrader komforten – og vips så er Nissan-bilen blitt til en flott Mercedes X-klasse. Om et drøyt år er bilen i Norge.

– Dette er en veldig bra bil som blir en veldig bra Mercedes. Og den blir første pickup fra en premium bilprodusent.
Pål Bergstad, salgsdirektør for Mercedes-Benz varebil, er ikke så rent lite stolt over at Mercedes – ikke en dag for tidlig vil mange mene – kaster seg på pickuptrenden med X-klasse.
X-klasse skal både være nyttekjøretøy på anlegg og røff firehjulstrekker for aktive friluftsmennesker. Den skal den ene dagen trekke en tung kompresser, dagen etter kjører arkitekten til byggeplassen for om kvelden å være familiens hverdagsbil. Derfor kommer komfort, kjøreegenskaper, tilkoblingsmuligheter og sikkerhet til å vektlegges tungt.
– Foreløpig er X-klasse kun vist som konsept og siden det er minst et år fram til lansering, vet jeg lite om detaljene bortsett fra at bilen skal ha drivlinjer fra Mercedes, sier Bergstad. Det inkluderer blant annet 4Matic-teknologien til Mercedes.
En ekte Mercedes hevder produsenten om X-klasse og henviser til at tyskerne har vært med på utviklingen helt fra starten. For å spare utviklingskostnader ligger likevel samarbeidet med alliansen Renault–Nissan i bunnen.
Akkurat som Renaults Alaskan, skal de begge bygges på plattformen til sliteren Nissan Navara. Nissan produserer Navara i Barcelona, og der vil også Mercedes X-klasse bli produsert for Europa, Australia og Sør-Afrika.
Den søramerikanske varianten tar Renault seg av i Argentina.
Siden Mercedes planlegger et bredt modellutvalg, ventes flere av variantene å komme med drivlinjer fra Nissan. Nissan er tross alt verdens nest største produsent av tonnstore pickuper og har holdt på med slike biler i årtier.
Mercedes lover at de kraftigste variantene av X-klasse skal kunne trekke 3500 kilo og laste inntil 1,1 tonn. Så langt er bilen kun planlagt som dobbeltkabiner.
Tonn store pickuper var lenge et japansk fenomen, ikke minst udødeliggjort av Toyota Hilux. Selv ikke Top Gear klarte å ta livet av den. I USA har pickupen Ford F-serie vært bestselger uansett bilklasse de fleste årene siden lanseringen i 1948.
X-klasse står foreløpig ikke på USA-programmet til Mercedes. Til det er bilen for liten.