-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Skal levere 17 elbusser til Romerike
Volvo Buss har mottatt en bestilling på 17 elektriske busser av typen 7900 Electric fra Norgesbuss.

Dette er så langt den fjerde bestillingen i Norge av helelektriske busser fra Volvo.
Fra før har Trondheim (35), Drammen (6) og Lillehammer (2) bestilt samme busstype.
Nylig ble 7900 Electric også lansert som leddbuss.
Nytt IT-system
De 17 elbussene Norgesbuss har bestilt skal gå i trafikk på Romerike, rett nord for Oslo. Totalt får selskapet 87 busser i drift i dette området i kommende anbudsperiode.
Elbussene skal kjøre på sentrale linjer i Lørenskog, og skal settes i drift 1. juli 2019. Dette er startdatoen for en av Norges mest omfattende busskontrakter: 413 busser, hvorav 39 helelektriske, skal kjøres i seks kontraktsområder på Romerike.
Volvo skal levere den første elbussen i første kvartal for å kunne klargjøres for ITxPT (Information Technology for Public Transport), den nye standarden for IT-systemer både for utstyr om bord på bussene og for back office-systemer.
LES OGSÅ: VDL skal levere 40 elbusser til Oslo
Forventer synergieffekt
Kjøretøyene selges som en del av en nøkkelferdig totalløsning, der Volvo leverer alt vedlikeholdet av bussene, i tillegg til batteriene, til en fast månedlig pris.
– Vi har opparbeidet oss en betydelig ekspertise på elektrisk drift som vi tar med oss inn i samarbeidet med Norgesbuss, og vi forventer en god synergieffekt med prosjektene som allerede er satt i gang i Trondheim, Drammen og Lillehammer, sier Svenn-Åge Løkken (bildet), salgsdirektør i Volvo Buss Norge.
LES OGSÅ: Kineserne kommer
80 prosent lavere energiforbruk
Bussene har en batterikapasitet på 200 kWh. De lades via en CCS-lader på terminalen, og energiforbruket er cirka 80 prosent lavere enn tilsvarende dieselmodeller.
– Vi ser frem mot denne leveransen, som kommer til å være positiv for både sjåfører og passasjerer, samtidig som den reduserer de lokale utslippene, uttaler Henning Berthelsen, teknisk direktør i Norgesbuss AS.