-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Skal levere 17 elbusser til Romerike
Volvo Buss har mottatt en bestilling på 17 elektriske busser av typen 7900 Electric fra Norgesbuss.

Dette er så langt den fjerde bestillingen i Norge av helelektriske busser fra Volvo.
Fra før har Trondheim (35), Drammen (6) og Lillehammer (2) bestilt samme busstype.
Nylig ble 7900 Electric også lansert som leddbuss.
Nytt IT-system
De 17 elbussene Norgesbuss har bestilt skal gå i trafikk på Romerike, rett nord for Oslo. Totalt får selskapet 87 busser i drift i dette området i kommende anbudsperiode.
Elbussene skal kjøre på sentrale linjer i Lørenskog, og skal settes i drift 1. juli 2019. Dette er startdatoen for en av Norges mest omfattende busskontrakter: 413 busser, hvorav 39 helelektriske, skal kjøres i seks kontraktsområder på Romerike.
Volvo skal levere den første elbussen i første kvartal for å kunne klargjøres for ITxPT (Information Technology for Public Transport), den nye standarden for IT-systemer både for utstyr om bord på bussene og for back office-systemer.
LES OGSÅ: VDL skal levere 40 elbusser til Oslo
Forventer synergieffekt
Kjøretøyene selges som en del av en nøkkelferdig totalløsning, der Volvo leverer alt vedlikeholdet av bussene, i tillegg til batteriene, til en fast månedlig pris.
– Vi har opparbeidet oss en betydelig ekspertise på elektrisk drift som vi tar med oss inn i samarbeidet med Norgesbuss, og vi forventer en god synergieffekt med prosjektene som allerede er satt i gang i Trondheim, Drammen og Lillehammer, sier Svenn-Åge Løkken (bildet), salgsdirektør i Volvo Buss Norge.
LES OGSÅ: Kineserne kommer
80 prosent lavere energiforbruk
Bussene har en batterikapasitet på 200 kWh. De lades via en CCS-lader på terminalen, og energiforbruket er cirka 80 prosent lavere enn tilsvarende dieselmodeller.
– Vi ser frem mot denne leveransen, som kommer til å være positiv for både sjåfører og passasjerer, samtidig som den reduserer de lokale utslippene, uttaler Henning Berthelsen, teknisk direktør i Norgesbuss AS.