-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
MOIA dekker Hamburg
Ved en pressekonferanse i går kunne MOIA, Volkswagens transportdelings-pioner, fortelle at nå var de virkelig på plass i Hamburg.

MOIA, som beskriver seg selv som noe midt mellom taxi og offentlig transportmiddel, er allerede skikkelig i gang i Hannover og etter tre måneders forsøk (og 20.000 kilometer) i Hamburg trykker de nå på den virkelige startknappen.
De legger stor vekt på at endelig er de i en millionby, hvor de virkelig skal få vise hva de kan.
Planene er klare og ambisjonene store.
I løpet av et år skal dette bli Europas største helelektriske ride-sharing-tjeneste. I Hamburg har de allerede 400 sjåfører som enten er i virksomhet eller er under opplæring. Innen utgangen av året skal de ha 1.000 ansatte i byen, derav 150 som skal jobbe med IT.
Dette vil plassere MOIA blant topp-100 arbeidsgiverne i Hamburg.
Nå er tjenesten også så moden at bilen endelig har fått egen merkevare i fronten, i stedet for VW-logoen.
Fra starten den 1. april skal de ha 100 batterielektriske biler i drift som i første omgang skal dekke 200 kvadratkilometer. Med tiden skal det utvides til 300 kvadratkilometer og flåten til 500 biler. «På sikt er målet å dekke hele Hamburg, slik vi i dag dekker hele Hannover», sier Robert Henrich, COO for MOIA.
De har allerede tegnet inn mange tusen virtuelle holdeplasser på Hamburg-kartet der det er tatt hensyn til både bekvemmelighet, sikkerhet og reisevaner. Og den første driftsbygningen er nesten ferdigbygget nå. Den inneholder plass til rengjøring og vedlikehold av 180 biler og har 100 ladepunkter.
Ett annet anlegg er påbegynt og er tredje er planlagt.
MOIA-tjenesten blir en del av det offentlige kollektivtransportsystemet i Hamburg, ÖPNV.
Det hele utvikles i tett samarbeid med byens myndigheter og det skal ikke ta lang tid før MOIA appen blir integrert med ÖPNVs Switchh-app slik at tjenester kan bundles og brukerne effektivt kan benytte seg av de forskjellige mulighetene.
Tjenesten dekker også flyplassen, så turister blir også oppfordret til å laste ned appen.