-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Egen modell for MOIA
MOIA, Volkswagens kjøretur-tjeneste, har så vidt vært i virksomhet i Hannover. Nå viser de den nye bilen sin der også.
Oppskriften på MOIA har lenge vært klar: Taxitjeneste til bussbillett-pris. Formålet har også vært klart: Det skal komme færre privatbiler på gate og veier.
Jeg sa at dette er et Volkswagen-selskap?
Nå har de presentert den første virkelige MOIA-bilen sin også. Til nå har forsøkene vært kjørt for 3.500 abonnenter med 20 modifiserte T6 Multivans – det skal nå endre seg.
Avløseren blir en Crafter, men denne Crafteren er såpass modifisert at vi kan snakke om en egen modell.
Den har sannelig fått eget navn også MOIA +6.
Bilen debuterer nå på Hannovermessen, der det vanligvis er noen flere gaffeltrucker enn biler, men i hvert fall står denne nye E-Studien der.
For selvfølgelig er det en e-Crafter som skal brukes. Den er standard under skallet – 300 kilometer rekkevidde - men karosseri og interiør er spesielt utviklet med passasjerenes behov i sentrum og med et fullkommet fravær av rutebil-tendenser.
Her er det Ride Pooling som står i sentrum.
Stor dør for innstigning og utgang. Seks enkeltseter med god plass på alle kanter. (I tillegg er det plass til sjåfør og bagasje). Hi-Speed internet om bord og USB-porter, med lading, ved hvert sete.
10 måneder har det tatt for spesialkarosseriavdelingen i Osnabrüch (tidligere Karmann) å få denne nye modellen på hjul. Nå skal det i første omgang produseres 1.000 slike før et større pilotforsøk i Hamburg skal i gang.
Men: ting tar åpenbart lenger tid enn planlagt. Tjenesten skulle komme i gang denne sommeren, nå snakker man om 2019. Typegodkjenningsproblemer?