-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvos nye flaggskip
Med dobbeltdekkeren 9700 DD trapper Volvo opp kampen i markedet for ekspressbusstrafikk med krav til høy passasjerkapasitet.

For snaue to år siden lanserte Volvo Buses sin nye turbussgenerasjon 9700 og toppversjonen 9900.
At det også skulle komme en ny dobbeltdekker har vært kjent lenge, men Volvo har holdt kortene tett til brystet.
YrkesBil har som et av få medier allerede vært på Volvo Bussar sin testbane i Hällered utenfor Borås, for å se og prøve det nye flaggskipet. Dette fikk vi anledning til mot en klausul om at vi ikke publiserte bilder eller informasjon om bussen før sperrefristen i dag, 20. februar klokken 12.00.
Fyldig reportasje derfra kan du lese i kommende utgave av bladet YrkesBil, som er ute hos abonnentene neste uke.
Men nå kan vi altså for første gang vise bilder av hvordan den offisielle versjonen av nye 9700 DD ser ut.
– Ekspressbuss-segmentet vokser raskt i Norden. Med Volvo 9700 DD kan vi nå tilby våre kunder et komplett utvalg av turist-, linje- og ekspressbusser med premiumegenskaper, sier Niklas Orre, Vice President for Coach Sales i Volvo Buses.
Dobbeltdekkeren har plass til 96 passasjerer, og er blant annet utstyrt med egenutviklede passasjerseter og klimaanlegg med separate soner for passasjerer og fører.
I likhet med sine mindre søsken i 9000-serien, kan du velge blant et vell av førerassistentsystemer som oppmerksomhetsassistent, filassistent og kollisjonsvarsling med automatisk nødbrems. Av sikkerhetssystemer finnes blant annet elektronisk styrte bremser, elektronisk stabiliseringssystem og antisladdregulering.
Forbedret fjæring og støtdemping, i kombinasjon med et slanket karosseri, skal ifølge Volvo også gi bedre kjøreegenskaper og stabilitet.
Du kan lese mer om nye 9700 DD, og våre førsteinntrykk av bussen, i YrkesBil nr. 2-2020.
–––––––––––––––––-
Fakta om Volvo 9700 DD
Høyde: 4,25 meter
Lengde: Opptil 14,8 meter
Passasjerkapasitet: Opptil 96
Bagasjekapasitet: Opptil 7,5 m3
Drivlinje: Volvo DK11 med 460 hk, I-Shift
Chassis: Volvo B11R/LE, 6x2
Karosseri: Carrus Delta Oy
Toalett og kjøkken er tilgjengelig som ekstrautstyr.