-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scania må kutte
I dag melder nyhetsbyrået Reuters at Scania planlegger en omfattende runde reduksjoner. Konsernet regner med at de globalt har 5.000 for mange ansatte.

Det faller en sterk Corona-skygge over dette, for samtidig forteller de at driftsresultatet første halvår har falt med to tredeler – forårsaket av at store deler av bilindustrien har stått nesten helt stille.
Scania-sjefen Henrik Henriksson sier at inntil 1.000 funksjonær-stillinger ved hovedkontoret i Södertälje nå må vurderes.
– Slik vi ser det vil det ta lang tid før etterspørselen når det nivået vi så før krisen. Derfor må vi strukturere organisasjonen etter den nye situasjonen, uttaler han til Reuters.
– Vi må gjennomføre omfattende tiltak gjennom hele selskapet, og vi kan ikke utelukke formelle oppsigelser, føyer han til.
Ledelsen arbeider tett sammen med arbeidstakerorganisasjonene om forskjellige tiltak for å redusere omkostningen – å redusere antall konsulenter er kanskje en av dem.
Scania sa også at de må gjennomgå deler av deres industrielle og kommersielle virksomhet, at det hadde for mange ansatte i globale salg- og -servicevirksomheter og at selskapets også innsats på forskning og utvikling også hadde merke et klart fall i aktivitetene.
Scania er en del av Traton-gruppen, der Volkswagen eier 89,7 % og sysselsetter litt over 50.000 personer over hele verden.
SAMLESAK: Korona-krise i yrkesbilnæringene