-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Avinor får 16 mill. i støtte til elbusser på OSL
Enova gir to millioner kroner i støtte per elbuss som flyplasseieren planlegger å kjøpe på Gardermoen.


KOMMUNIKASJONSSJEF: Gurli Høeg Ulverud. Foto: Avinor
Avinor er nå i en anskaffelsesprosess for å kjøpe åtte helelektriske shuttlebusser til «flysiden» på Oslo Lufthavn Gardermoen.
De følger dermed trenden fra flere andre flyplasser i Europa, deriblant Schiphol i Amsterdam, hvor det i økende grad benyttes elektriske shuttlebusser.
LES OGSÅ: Skal teste selvkjørende brøytebiler på OSL
Det statlige støtteorganet Enova har, etter søknad fra Avinor, besluttet å tildele totalt 16 millioner kroner til tiltaket, altså to millioner kroner per buss.
Kravspesifikasjonene for bussene er ennå ikke utlyst, men skal snart sendes ut, ifølge kommunikasjonssjef Gurli Høeg Ulverud i Avinor.
– Det er snakk om åtte elektriske busser som skal kjøres mellom terminal og fjernparkerte fly ved Oslo lufthavn, opplyser Høeg Ulverud til YrkesBil.no.
– Hvilken type ladeinfrastruktur skal bygges opp?
– Planen er å fase inn bussene på flysiden i løpet av 2020. Da blir det også nødvendig å få utredet og etablert den nødvendige tekniske infrastruktur, fortsetter kommunikasjonssjefen.
Hun understreker at selskapet nå er midt i en anskaffelsesprosess, og antyder at det vil foreligge mer konkret informasjon om et par måneder.