-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Avinor får 16 mill. i støtte til elbusser på OSL
Enova gir to millioner kroner i støtte per elbuss som flyplasseieren planlegger å kjøpe på Gardermoen.
Avinor er nå i en anskaffelsesprosess for å kjøpe åtte helelektriske shuttlebusser til «flysiden» på Oslo Lufthavn Gardermoen.
De følger dermed trenden fra flere andre flyplasser i Europa, deriblant Schiphol i Amsterdam, hvor det i økende grad benyttes elektriske shuttlebusser.
LES OGSÅ: Skal teste selvkjørende brøytebiler på OSL
Det statlige støtteorganet Enova har, etter søknad fra Avinor, besluttet å tildele totalt 16 millioner kroner til tiltaket, altså to millioner kroner per buss.
Kravspesifikasjonene for bussene er ennå ikke utlyst, men skal snart sendes ut, ifølge kommunikasjonssjef Gurli Høeg Ulverud i Avinor.
– Det er snakk om åtte elektriske busser som skal kjøres mellom terminal og fjernparkerte fly ved Oslo lufthavn, opplyser Høeg Ulverud til YrkesBil.no.
– Hvilken type ladeinfrastruktur skal bygges opp?
– Planen er å fase inn bussene på flysiden i løpet av 2020. Da blir det også nødvendig å få utredet og etablert den nødvendige tekniske infrastruktur, fortsetter kommunikasjonssjefen.
Hun understreker at selskapet nå er midt i en anskaffelsesprosess, og antyder at det vil foreligge mer konkret informasjon om et par måneder.